Avatar billede degnens Juniormester
18. september 2022 - 17:51 Der er 2 kommentarer

Tekststreng i formel, der angiver navnet på anden projektmappe?

Jeg skal lave en formel, der kæder feltet sammen med et bestemt felt i en anden projektmappe. Navnet på den anden projektmappe [Projektbudget1) står i felt A1 og felt A2 skal vise indholdet af felt G7 i [Projektbudget1]:

Jeg kan indsætte formlen til sammenkædningen manuelt, ved at skriver = i A2, åbne Projektbudget1, markere G7 og trykke Enter. Derved indsættes følgende formel i A2:

'[Projektbudget1.xlsx]Ark1'!$G$7

Funktionen virker og kæder de to Excelfiler sammen. Men jeg vil gerne undgå denne tunge manuelle proces, da jeg har mange felter og mange filer at knytte sammen. Derfor vil gerne have en formel - måske med en tekststreng eller lign? - som bare danner filnavnet ud fra indholdet af A1, således at hvis jeg skriver navnet der, så finder den selv den rette fil at kæde sammen med. Og hvis jeg ændrer navnet i A1, så finder den den anden fil, som har det navn i stedet for. Kan man det?

Håber det var til at forstå?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. september 2022 - 18:35 #1
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
18. september 2022 - 18:56 #2
Vær opmærksom på, at hvis du vil bruge INDIREKTE-funktionen, så kræver det, at alle de relevante filer (Projektbudget1 og så videre) er åbne. En anden måde kunne være Power Query (Hent Data).