Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
19. september 2022 - 19:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fik Elvis valget mellem 2 år i fængsel i USA, eller 2 år i hæren, i Tyskland ?

Jeg har set ELVIS - som går i biograferne nu.
*
Synes det er en god og underholdende film, faktisk ....
*
Så er der en episode, hvor ELVIS skaber optøjer, og hvor sorte tilhørere kommer ind på koncert området (Hvad de ikke må. Strengt forbudt for dem).
* Det ender, ifølge filmen, med at Manager Oberts Paker,
får arrangeret at ELVIV kan vælge mellem at komme 2 år i USA fængsel -
eller gå i hæren i Tyskland. Også 2 år.
ELVIS vælger, som bekendt Hæren i Tyskland.
*
Men det har jeg nu aldrig hørt før ! - At han måske kom i fængsel.
Og han slap, ved at gå i hæren.
*
Har I hørt det ?
*
Er det fiktion ?
*
Bygger det på fakta ?
*
Jeg synes ikke jeg kan se noget om den påstand, "Fængsel eller hæren" ...
kan I ?
*
* God Mandag fra Jørn *
Avatar billede arne_v Ekspert
19. september 2022 - 20:37 #1
https://en.wikipedia.org/wiki/Military_career_of_Elvis_Presley#The_Draft

har en anden historie.

Og da det er korrekt at USA dengang havde værnepligt (mere præcist 1940-73), så virker den troværdig.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
19. september 2022 - 20:57 #2
Tan, arne_v ...
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
19. september 2022 - 20:57 #3
Tak, skal der stå ....
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
20. september 2022 - 12:13 #4
Så er det vel nok "Kunstnerisk frihed" i filmen ....
Men Tak til dig, arne-v !