Avatar billede larschi Praktikant
22. september 2022 - 17:28 Der er 3 kommentarer

Tvinge office 365 til kun at gemme lokalt

Jeg er bruger af office 365. Nu har jeg brug for at en af mine bærbare kun gemmer lokalt. Altså ikke deler via onedrive. Men det kan jeg ikke tvinge den til. Gode råd efterlyses.
mvh Lars
Avatar billede claes57 Ekspert
22. september 2022 - 18:48 #1
Du skal sørge for, at onedrive ikke har adgang til dine lokale mapper  - dvs i stifinder ser du på onedrive / dokumenter i venstre side, højreklikker på den, og vælger Egen skaber. Der er i top et faneblad Placering - den må ikke pege på dine lokale dokumenter, men en tilfældig oprettet mappe uden indhold. Og tilsvarende må du ikke dele indhold med din lokale dokumenter (i stifinder højreklik på Dokumenter - vælge egenskaber, og i fanebladet Deling må det ikke være delt.
Genstart pc, og den burde være koblet fra onedrive mht egne dokumenter - du kan stadig via stifinder gå ind og hente andre ting via onedrive, men dine egne dokumenter er der ikke (dem, der lå der før er der stadig - men da de også ligger lokalt, så slet fra fra onedrive)
HUSK BACKUP AF DE FILER, DU SLETTER FØR DU SLETTER - I FALD DER ER FEJL I OPSÆTNINGEN.
Avatar billede martens Guru
23. september 2022 - 06:12 #2
Fandt noget lignende som claes57, blot på udenbysk...
Find the OneDrive icon on the Windows taskbar, which is typically at the bottom left of the screen. OneDrive looks like two little gray clouds. If you don’t see it, you’ll need to unhide taskbar icons. (Type “Taskbar settings” in the Windows search area and click “Select which icons appear on the taskbar” and turn that on.)
Right-click the OneDrive icon and select “Settings”
Look for and select the “Auto save” tab.
At the top, you’ll see where documents and pictures are being saved.
Pick “This PC only.”
You can also adjust other settings at this point

mvh martens
Avatar billede bak Seniormester
24. september 2022 - 21:27 #3
I Excel / word kan du gå i Options / Save og sætte flueben i "Save to computer by default".