Avatar billede h_s Forsker
23. september 2022 - 13:21 Der er 5 kommentarer

Tale sammen via Google Nest

Jeg har 2 Google Nest stående, hvor jeg gerne ville kunne bruge dem som samtaleanlæg mellem hinanden.
Synes jeg har læst alt om Duo og andre opkald uden det har hjulpet.
Der står bl.a. at jeg skal ind i indstillinger for assistent -> Dig -> Dine personer. Det punkt kan jeg ikke finde.
Nogen der kan sende mig i den rigtige retning.
Avatar billede Erik K Ekspert
23. september 2022 - 14:36 #1
Når du rører ved skærmen, får du forskellige valgmuligheder i toppen af skærmen. Mine er indstillet til engelsk, så jeg klikker på "communicate", så åbnes der nogen muligheder, bl.a. broadcast. Når jeg trykker på den, bliver jeg bedt om at indtale den besked jeg vil rundsende.
Det sker så helt automatisk.
Jeg kan også bruge stemmen: ok google broadcast, så indtales den ønskede besked....
Det tilsvarende kan også bruges på dansk - så kommandoer kan afgives på dansk.
Avatar billede Erik K Ekspert
23. september 2022 - 14:38 #2
Tilføjelse
På den modtagende skærm får man mulighed for at svare. I mit tilfælde hedder det reply.
Avatar billede h_s Forsker
23. september 2022 - 14:59 #3
Hej Erik
Tak for din besked.
Det var ikke helt den funktion jeg ledte efter.
Det var at man kan tale sammen.
Kender du til den?
Avatar billede Erik K Ekspert
23. september 2022 - 15:15 #4
Det du kalder tale sammen fungerer kun som på en walkie talkie. Altså du sender det du vil sige - modtager hører og kan svare. Det er hele tiden envejs, så I kan ikke tale i munden på hinanden som f.eks. i en telefonsamtale.
Hvis du skal have det som med telefon, skal du bruge Duo (som fremadrettet hedder Meet).
På den måde virker det som videoopkald.
Avatar billede h_s Forsker
23. september 2022 - 15:22 #5
Hvordan får jeg Duo til at virke?