Avatar billede per2edb Guru
29. september 2022 - 17:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

App går ned ved debug og save

Efter sidste opdatering har jeg fået en alvorlig fejl
Hvis jeg efter en kodeoprettelse/ændring først debugger for at sikre koden er korrekt, og derefter saver/gemmer, så får jeg et crase og app går ned.
Herved ødelægges det totalt.

Jeg får inden da fejlmeddelelsen:
Du prøver at gemme app med en fejl.........
Der er ingen fejlnummer oplyst

Jeg har selvfølgelig testet for fejl i koderne- og der er ingen.
Jeg har under databaseværktøjer kørt komprimer og reparer - det er også i orden

Appen er meget stort 120.000 KB med mange tabeller og forme men det burde ikke være årsagen

Har i en forklaring eller løsning
Det er meget skræmmende !!!!!!!!!
Avatar billede Gustav Ekspert
29. september 2022 - 17:26 #1
Prøv at oprette en ny database og importér alle objekter fra den gamle.

Hvis databasen ligger på et netværksdrev, så flyt den til en lokal mappe, mens du laver ting i den.
Avatar billede per2edb Guru
29. september 2022 - 18:28 #2
Gustav venligst uddyb Hvis databasen liggerpå et netværksdrev......

Min App er udelt og ligger på drever:
C:\Users\Mitnavn\AppNavn\AppNavn.accdb
Avatar billede Gustav Ekspert
29. september 2022 - 18:38 #3
Din mappe er lokal.
Et netværksdrev er et netværksshare med tildelt drevbogstav.
Avatar billede per2edb Guru
30. september 2022 - 12:09 #4
Hej Gustav

Det har jeg prøvet men det hjalp ikke

Avatar billede Gustav Ekspert
30. september 2022 - 12:48 #5
Prøv på en anden maskine, ellers prøv en reparation af din Office installation.
Avatar billede per2edb Guru
01. oktober 2022 - 11:44 #6
Når jeg importerer formene fra den gamle App til den nye får jeg et par gange denne meddelelse:
En eller flere af de nyoprettede objekter indeholder en datatype der ikke er kompatibel med tidligere versioner af Microsoft Access

Debug og reperation viser ingen fejl
Jeg mindes for år tilbage en meddelelse om en datatyper der var ændret
Kan i evt huske hvad det var !
Avatar billede Gustav Ekspert
01. oktober 2022 - 12:06 #7
Det er enten BigInt eller DateTime2.