Avatar billede wjens Guru
07. oktober 2022 - 19:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hue motion sensor - kan den styre flere forskellige tider?

Jeg har en Phillips Hue bevægelses sensor til at holde lyset i to rum tændt et stykke tid. Det virker fint, men lyset tændes og slukkes samtidigt i begge rum.

Jeg vil gerne kunne lade bevægelsen tænde lyset i begge rum, men det skal slukke hurtigt i det ene og et stykke tid senere i det andet rum.

Det undrer mig, hvis det ikke er muligt. Har jeg overset noget?

Fakta:
En bevægelsessensor kan fint styre flere rum med hver deres opsætning. Men tidsstyringen er bundet til sensoren og derfor fælles for alle rum. Man kan vælge forskellige tider på forskellige tidspunkter af døgnet, men ikke forskellige tider til rummene.  Jeg har heller ikke fundet en løsning i ”Hue Lab” udvidelserne.
Avatar billede Erik K Ekspert
07. oktober 2022 - 23:30 #1
Jeg kan godt se ideen i at kunne spare en sensor, men den funktion tror jeg ikke du finder. Jeg har ikke kunnet finde en mulighed for indstilling af forskellige tidsrum for de tilsluttede lamper.
Jeg er ret sikker på, at du kun kan opnå det ønskede ved at have to sensorer - en i hvert rum. Det er sådan jeg har sat det op.
Avatar billede finb Ekspert
10. oktober 2022 - 11:31 #2
Sæt en trappelystimer før rum 2 -
-men trappelystimeren koster muligvis det samme
som en ekstra sensor.
Avatar billede Erik K Ekspert
10. oktober 2022 - 13:18 #3
Prisen er vist nogenlunde den samme.
Det er så noget nemmere og hurtigere at sætte en yderligere hue sensor op.
Så skal man heller ikke tænke på ledninger og/eller indgreb i el-installation.
Avatar billede wjens Guru
13. oktober 2022 - 09:06 #4
Tak for input. Vi må leve med at HUE ikke har en løsning lige til det her.
Medmindre man sætter to sensorer ved siden af hinanden.
Lukker spørgsmålet.