Avatar billede fase Professor
14. oktober 2022 - 10:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Nulstille en låst iphone til fabriksindstillinger.

Jeg har fået den tvivlsomme opgave at få stillet en låst iphone sat tilbage til fabriksindstillinger. Jeg kender ikke Applekontoens kode og ejeren kan ikke huske den. Findes der en måde at slette telefonen evt. vha. itunes og trykke en kombination af taster. Eller er det Humac, der har løsningen? Jeg kender ikke modellen helt nøjagtig, men den er temmelig ny. Tak for svar.
Avatar billede INK Ekspert
14. oktober 2022 - 10:41 #1
Log ind på iCloud.com. Glemt password og indtast den mailadresse, der er tilknyttet. Få et link, der kan nulstille password.
Gennem Apple skal du dokumentere ejerskab med faktura osv. før de kan/vil hjælpe.
Du kan ikke fjerne tilknytning til AppleID på egen hånd uden password. Ingen tastekombinationer eller iTunes klarer den opgave.
Avatar billede Snedronning Seniormester
14. oktober 2022 - 11:49 #2
Du kan taste forkert kode x antal gange, så får du mulighed på skærmen for at nulstille telefonen.
Avatar billede INK Ekspert
14. oktober 2022 - 11:54 #3
ref #2 Ja, men telefonen er stadig tilknyttet det gamle AppleID.
Avatar billede fase Professor
17. oktober 2022 - 13:09 #4
Problemet er at telefonen er fuldstændig låst. På skærmen står der "iPhone ikke tilgængelig".
Ejeren har nu fået en kopi af fakturaen. Så det bliver en tur til Humac.
Tak for svarene.