Avatar billede Henning Praktikant
15. oktober 2022 - 10:18 Der er 8 kommentarer

min laptop ruller efter at have fået windows 11 pro installeret

Hej
Jeg har lige fået Hello. Can anyone help stop my asus altec from rolling, just installed windows 11 pro. What is wrong and what can I do? MVH Henning Rmin laptop opgraderet fra Windows 8.1 til windows 11 pro. Men nu har jeg fået et meget stort problem, så jeg faktisk ikke kan bruge min ellers dejlige ældre Asus Altec, som har rigtigt meget kapicitet.
Nu ruller den næsten hele tiden, hvis jeg så har kørt spyware program og genstartet , så hjælper det men ikke altid og kun meget kortvarigt. Er der noget jeg kan gøre så jeg kan bruge min pc igen. Sidder lidt langt fra Danmark , kenya og hernede er de fleste pc butikker næsten værdiløse kan ikke hjælpe mig.
Nogen der har en løsning på problemet???
Med venlig hilsen
Henning Rasmussen. : tlf +254(0)794588813
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. oktober 2022 - 10:35 #1
Jeg undrer mig over, at det overhovedet har kunnet lade sig gøre at installere Windows 11 på en maskine, der er født med Windows 8. Det er efter sigende kun maskiner der ikke er mere end 3-4 år gamle, hvor det lader sig gøre at installere Windows 11, og Windows 8 blev afløst af Windows 10 tilbage i 2015, altså for syv år siden. Det er heller ikke på alle maskiner med Windows 10, hvor det er muligt at installere Windows 11.
Der må være anvendt nogle "cowboytricks" for at få lagt Win 11 ind på maskinen.
Avatar billede INK Ekspert
15. oktober 2022 - 11:08 #2
Forstår ikke helt hvad du mener med ruller? Er det skærmbilledet, der kører og og ned eller blot den ene vej?
Har du forsøgt at finde en ny driver til grafikkortet? Findes nok kun til Windows 8 evt Windows 10. Søg på producentens hjemmeside, både Asus og producenten af selve grafikkortet.
Avatar billede Henning Praktikant
15. oktober 2022 - 11:25 #3
undskyld jeg ikke definerede problemet godt nok. Den ruller kun op , og alt det jeg normalt skal bruge er jo i toppen, så så at sige umuligt at bruge pc en.
Avatar billede INK Ekspert
15. oktober 2022 - 11:30 #4
Hvis du har backup af alt indholdet (filer, billeder mm), så ville jeg slette harddisken og installere Windows 10 fra et usb stick.
Har du ikke backup, må du pille harddisken ud og slutte til en anden pc ved hjælp af en adaptor med usb. Så kan du kopiere alt.
Avatar billede Henning Praktikant
15. oktober 2022 - 11:42 #5
hej igen.
Har lige købt en ny usb pen og min kammerat i dk, har lagt windows 10 over på den. Problemet er nu vi har prøvet næsten alt for at få den til at starte op på usb pennen, trykke og holde på esc knappen ,f 2 , f 8 , f 10., men der kommer intet op så vi kan vælge hvad vi ønsker selv.
har du løsningen på det???
på forhånd tak.
henning
Avatar billede INK Ekspert
15. oktober 2022 - 12:01 #6
På en Asus skal du bruge Esc eller F8 for at komme i boot-meny. På andre komputer skal trykke hurtigt gentagne gange (spamme) knappen fra det øjeblik du starter pc'en, men jeg har også læst, at Asus anbefaler at trykke på tasten og holde den nede under opstart, hvilket er det I har gjort.
Du kan også forsøge at komme i bios med F2. Her kan du se om usb stikket registreres og indstille usb som første boot. Du skal måske også lige sikre, at boot fra usb er tilladt!!

Jeg formoder i har lavet en usb med "Media creation tool" fra denne side:
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede 220661 Ekspert
15. oktober 2022 - 13:26 #7
Hvis du ikke er til lige at nyinstallere bør du kunne gå tilbage til 8,1 indenfor 10 dage. Men som de andre siger så er ideen med Windows 10 bedre da support til Windows 8 forsvinder næste år.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. oktober 2022 - 16:02 #8
dropper overvågning