Avatar billede ErikHg Ekspert
26. oktober 2022 - 20:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Udskrifter fra PBS

Jeg er løbet ind i et problem - efter at have skiftet bank fra Handelsbanken til Arbejdernes Landsbank, har sidstnævnte bank overflyttet alle batalingmodtagere over på en betalingkonto, men jeg vil meget gerne have PBS udskrifterne fra Handelsbanken. I midlertid er det tilsynesladende umuligt.
Jeg har været inde på det digitale misforster kaldet e-boks, og dette er som sædvanlig nede, men først prøvede jeg at komme ind på PBS, men det er tilsyneladende som at rende panden mod en mur.
Er der nogen der har en ide til, hvad jeg kan gøre?

På forhånd tak.
Mvh.
ErikHg
Avatar billede INK Ekspert
26. oktober 2022 - 23:36 #1
Hvis du tidligere har modtaget dine PBS udskrifter i e-boks, så kan du hente dem der. e-boks er dog i øjeblikket nede, så du må vente (øv).
Gamle PBS udskrifter kan du næppe hente i den bank, du har forladt. Nye PBS må kunne hentes i din nye bank evn. i e-boks.
Hvis du altid vil være sikker på at kunne tilgå dine gamle og nye PBS udskrifter, må du hver måned downloade som pdf og gemme på pc (med backup).
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. oktober 2022 - 09:15 #2
Hej ink - Det er netop det som du skriver vedr. e-boks er nede. Det er dette misforster alt alt for ofte. Jeg prøvede at logge ind på Handelsbankens hjemmeside, men også der var der fejl. Det var der både tirsdag og onsdag. Jeg kontaktede banken begge dage, men fik bare at vide, at de godt kendte til fejlen, og at det var generelt.
Der var derimod intet i vejen hos Arbejdernes Landsbank!
I øvrigt har de hos Digitaliseringsstyrrelsen fået en lille "hilsen" i en mail.
På Trustpilot er karakteren 1,1 stjerne ud af fem, og e-boks får den velfortjente karakter "dårlig".
Avatar billede claes57 Ekspert
27. oktober 2022 - 10:34 #3
Jeg fik en meddelelse fra e-boks om at der var problemer med at logge på - det kørte dog fint hos mig, så frisk mod, og prøv igen (jeg brugte ipad - der kan evt være problemer med andre systemer)
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. oktober 2022 - 11:28 #4
Jeg bruger min stationære pc, men Win 10, og det lykkes at komme ind, men da jeg skal ind på Handelsbanken, så er det at fejlen opstår.
Jeg har for tredje gang kontaktet Handelsbanken i dag 27/10 og de vil sende papirerne med posten.
PS. Det "friske mod" er efterhånden ved at være en mangelvare her, når det gælder e-boks, der hellere skulle skifte navn til "e-koks".
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. oktober 2022 - 15:26 #5
Nu lykkedes det endelig at komme ind på e-boks. Jeg fandt det jeg ønskede, men det er næsten som at spille Lotto, at logge på e-boks, for kommer man igennem (gevinst) eller ej (får en nitte)
Avatar billede claes57 Ekspert
27. oktober 2022 - 19:00 #6
banker styrer e-boks, og efter staten ikke vil være med længere (de lavede 'digital post', så mangler e-boks penge til opdatering). Brug din banks egen web-løsning, og glem e-boks.
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. oktober 2022 - 19:33 #7
Ja, men når man modtager post fra f.eks. kommunen, Skat og mange andre myndigheder er man jo nødt til at anvende e-boks. Men det lykkedes mig som sagt til sidst.
Avatar billede INK Ekspert
27. oktober 2022 - 19:36 #8
Digital post fra myndigheder kan læses på Borger.dk