Avatar billede Uvanga Ekspert
06. november 2022 - 16:48 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Tilslut printer til WiFi med WPS

Jeg har set flere vejledninger på nettet, vedr. anvendelse af knappen WPS for tilslutning af printer. Men de afviger lidt fra hinanden: Nogen skriver man først skal aktivere WPS på printer, derefter på router. Andre siger det modsatte, altså WPS på router først. Hvad er det rigtige, eller er rækkefølge ikke afgørende?
Avatar billede poko1 Ekspert
06. november 2022 - 17:11 #1
På min Canon pixma skal jeg holde WPS nede i 5 Sec. og derefter trykke OK.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. november 2022 - 17:14 #2
Det er ligegyldigt - det er som med Bluetooth - man sætter enheden i "søgetilstand" - og så skal de selvfølgelig helst have tid til at se hinanden...

Bemærk at mange routere med WPS egenskaber har denne slået fra, da den ikke anses for sikker i alle miljøer. Teorien er at en "fremmed" kan nå at hacke sig med ind på WiFi, når Routeren er i WPS mode.
Er den slået fra, skal den aktiveres i routerens konfiguration.
Avatar billede Uvanga Ekspert
06. november 2022 - 18:04 #3
ad #2 Når du nævner  en "fremmed" kan nå at hacke sig med ind på WiFi, når Routeren er i WPS mode. Er så udelukkende i den tid der går mens de to enheder finder hinanden, WPS mode, der er "åben" for evt. ubudne gæster?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. november 2022 - 19:03 #4
Ja, så man skal stå på lur i langt tid 😀
Avatar billede Uvanga Ekspert
06. november 2022 - 19:36 #5
Tak for svar.