Avatar billede frem-ad Professor
12. november 2022 - 19:30 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

MitId problem ved Nordea

Hej
Når jeg skal ind på min Nordea Netbank så hver gang der hoppe MitId retur, så jeg skal godkende 2 gange (det virker alt 2 gang), jeg har ikke problemet andre steder sundhed.dk – e-Boks osv. Jeg bruger Firefox.

I kan se problemet her. https://www.youtube.com/watch?v=mMYIdJwXaBQ

Hvorfor laver den fejl og hvad gør jeg.
Avatar billede poko1 Ekspert
12. november 2022 - 19:44 #1
Har du prøvet med en anden Browser?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. november 2022 - 21:42 #2
Jeg skal gøre det samme i Edge på min Windows 10 pc. Jeg har ikke prøvet Chrome eller Opera endnu jeg også har på pc. Jeg har en anden stationær også. Den vil jeg på et tidspunkt teste om den gør det samme i Edge.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. november 2022 - 21:43 #3
Hos nordea skal du logge på med mitid - og så kan du se dine data hos dem. Hvis du så vil betale/overføre/handle, så skal du kvittere med mitid en gang mere.
Jeg gad dem ikke længere, og flyttede alt til coop-bank, som er mere moderne i design og brugerflade. Nordea er dem, der er længst bagud i udvikling.
Avatar billede poko1 Ekspert
12. november 2022 - 22:02 #4
Nogle af mine login´s kan jeg bruge på både Edge og Chrome . men f.eks ikke Computerworld kun på Chrome. Yousee Mail kun på Edge Wessel marinetraffic.kun på Chrome og Office Outlook kun på Chrome . Osv. der er mange lignende problemer.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
12. november 2022 - 22:13 #5
#3
Samme procedure hos Danske Bank.
Avatar billede frem-ad Professor
12. november 2022 - 22:41 #6
Edge gør den det samme ved. Så det er jo det samme som 220661 oplever.
Claes57 men det her er jo bare for overhovedet og komme ind.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. november 2022 - 22:48 #7
Jeg vil i morgen teste de andre browsere og den anden pc
Avatar billede 220661 Ekspert
12. november 2022 - 22:50 #8
Jeg bruger den lille kodeviser.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2022 - 08:43 #9
Testet på 3 computere:
Nr 1
Edge afkræver 2 login. Tilføjelser installeret men deaktiveret på siden
Opera afkræver 2 login. Standard tilføjelser aktiveret men ikke deaktiveret. Data ved installation overført fra Edge.
Chrome uden nogle tilføjelser på. Logger på 1 gang.
Nr2 pc Edge afkræver 2 login. Tilføjelse adblock og idontcareaboutcookies aktiveret.
Her kun denne browser på denne pc.
Pc3 bærbar med nyinstalleret Windows 11 Home. Edge: Logger på ved 1 forsøg. Der er ikke tilføjelser på denne browser.
Jeg har ikke testet med Firefox.
Min tanke kan være siden du logger ind fra måske, eller de tilføjelser du har på browseren der driller, samt de cookies der måske forbliver på browser når du lukker den ned der gør at vi begge skal bruge 2 login i visse tilfælde.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2022 - 08:50 #10
Pc 1 og 2 kører Windows 10 Pro og har begge Bitdefender Total Security som AV program
Pc 3 Kører Windows 11 Home med Defender som AV program.
Jeg tror dog ikke at dette kunne være et "problem" da Chrome logger på ved 1 forsøg på Pc1.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2022 - 08:55 #11
Som ekstra test ryddede jeg nu cookies på pc 2 og forsøgte et nyt login med Edge
Nu loggede den på 1 gang med alle tilføjelser på.
Prøv at rydde dine cookies og se om Firefox så vil logge på 1 gang?
Avatar billede frem-ad Professor
13. november 2022 - 09:14 #12
Jeg bruger appen til godkendelse. Jeg har ryddet Cookies og det har ikke hjulpet.

Men jeg synes det er mærkelig, at jeg ikke har problemer nogle af de andre steder hvor jeg bruger MitId.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2022 - 09:27 #13
Det er også kun på Nordea jeg ser dette fænomen.
Avatar billede frem-ad Professor
25. november 2022 - 19:13 #14
Jeg skrev til Nordea og har fået denne melding.
``
Hvis kunden bliver bedt om at logge ind to gange i Netbank, er løsningen i første omgang at nulstille kundens browser. Hvis du har brug for en vejledning til nulstilling af browser, kan du følgende nedenstående link

https://www.nordea.dk/privat/produkter/digitale-services/raad-og-vejledninger.html

 Skal kunden fortsat logge på to gange efter nulstillingen, kan det skyldes at kunden har oprettet et bogmærke til Netbankens login-billede.

 Bogmærket skal derfor slettes og der skal oprettes et nyt. Kunden kan benytte https://netbank.nordea.dk/login/
´´
Det var bogmærke problemet ved mig.