Avatar billede QueenC16 Praktikant
19. november 2022 - 19:12 Der er 4 kommentarer

Gendan filer efter tømt papirkurv.

Hej folkens,
Jeg har skulle rydde op i nogle billeder på min  harddisk (ikke den harddisk der er på computeren, men en med usb stik), for at lave en fotobog. Jeg tænkte, for at være smart, bare at smide alle filerne i en ny mappe, og slette alle film, ved at skrive MOV og MP4 i søge feltet, så det var nemt bare at gå til billederne. Fordi de ikke skulle fylde på min, i forvejen messy, MacBook Air, slettede jeg det hele fra papirkurven. For at dobbelt tjekke at jeg havde “kopieret” alle billederne, tjekkede jeg de mapper jeg først tog dem fra, og opdagede at jeg i farten har trukket dem, altså flyttet dem fra deres oprindelige mappe i stedet for at kopiere dem. Er der nogen udsigt til at gendanne alle videoerne? De er blevet taget i Australien og har derfor stor affektionsværdi hos mig..
Kh, en kæmpe tanketorsk
Avatar billede milter Ekspert
19. november 2022 - 20:13 #1
Læs linket herunder og find den beskrivelse, som passer bedst i din situation. Scroll ned til afsnittet: "10 Best Tools to Recover Files from External Hard Drives" og vælg det program, som passer dig.

PhotoRec får gode anbefalinger, men hvis du er parat til at betale, kan jeg anbefale EaseUS Data Recovery.

https://www.cleverfiles.com/help/external-hard-drive-recovery.html
Avatar billede milter Ekspert
19. november 2022 - 20:20 #2
Og så glemte jeg at tilføje en advarsel, som gælder i alle situationer med tabte/slettede/korrupte data: Brug det berørte medie så lidt som overhovedet muligt, før du går i gang med forsøget på at genskabe filer
Avatar billede QueenC16 Praktikant
20. november 2022 - 01:21 #3
Har nærmest ikke rørt ved computeren siden det skete, harddisken sidder stadig i, og jeg har holdt computeren tændt. Jeg har forsøgt at følge en anvisning på YouTube med photorec til Mac, så jeg fik det downloadet rigtig, på selve computeren og ikke på harddisken. Men, de ting han skriver ind på terminalen reagerer min ikke på, den skriver no changes made og ved ikke hvordan jeg skal komme videre haha, jeg har en meget lille idé om hvad jeg laver, men de problemstillinger min Mac viser mig, er jo sjovt nok ikke med i hans anvisning. Den skriver det lige så snart jeg har tastet min kode til min Mac ind.. nogle råd?
Tak for det hurtige svar før forresten, kom da lidt vej! :)
Kh, tanketorsken der stadig ikke ved hvad hun laver
Avatar billede INK Ekspert
20. november 2022 - 12:10 #4
Jeg vil foreslå Disk Drill, der nok er lidt nemmere at arbejde med. Hvis du finder dine filer, kan du se om de kan genskabes. Det koster dog en licens til 339,- kr at foretage recovery. Du kan finde en free version på den side, som mister henviser til.