Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
26. november 2022 - 13:21 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Slette rester af Edge fra Windows 10 (Bærbar PC)

Jeg har rester af Edge :
Web View 2 Runtime

På min bærbare PC - Med Windows 10.
*
Jeg har prøvet Edge - men vil af med den !
*
Selve browseren er der ikke - Men der er noget - I proceslinien ....
*
Jeg har prøvet at fjerne det "Web View 2 Runtime" med Revo Uninstiller (Free).
Det forsvinder.
Men kommer igen og igen.
*
Kan man fjerne det ????
*
God Lørdag fra Jørn
Avatar billede valby Ekspert
26. november 2022 - 14:45 #1
Hvordan fjernede du Edge, i første omgang?
Hvis du bare slettede den med "Slet" ja så er der nok blevet noget tilbage.
Hvis det er sådan, så installer Edge igen, og lad så Revo klare afinstallationen.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
26. november 2022 - 14:50 #2
Jeg har fjernet Edge med Revo Uninstaller (Gratis version) - 2 - 3 gange ....
Og den dukker op alligevel ....
Eller rester af Edge ?
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2022 - 15:49 #3
https://ibb.co/sbTj2w8
WebView2 Runtime er en del af Microsoft Edge som sørger for at der opdateres konstant for dit browser Microsoft Edge.

At fjerne 'Microsoft Edge WebView2 Runtime' vil ikke hjælpe, da dette vil sørge for patche sikkerhedssårbarhederne.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
26. november 2022 - 16:00 #4
Jeg siger tak ...
Avatar billede 220661 Ekspert
26. november 2022 - 20:19 #5
Hvis man ikke tilføjer i registeret at Edge ikke må installeres så vil dem komme tilbage. Jeg har ikke selv fjernet den nye version af Edge der er baseret på Chromium platformen. Den fungerer faktisk fint. Jeg har dog set et par videoer med det fra britec. Den sidste der fjernes den fra Windows 11. Som jeg forstår video køres det fra et script.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
26. november 2022 - 20:31 #6
Tak, 220661 ....
Ja, hvor er så det "register" ?
Windows 10
Avatar billede 220661 Ekspert
26. november 2022 - 20:41 #7
#6 jeg vil linke til en video der ikke er testet af mig. Bruger du indhold fra video er det på eget ansvar. Jeg vil altid anbefale man laver gendannelses punkt inden man laver gennemgribende indgreb i systemet.
https://briteccomputers.co.uk/posts/how-to-uninstall-microsoft-edge-the-right-way-2/
Avatar billede 220661 Ekspert
26. november 2022 - 21:00 #8
Der er en tjeneste der er indstillet til at starte med Windows som standard i Edge. Jeg er dog ikke klar over om det er denne tjeneste der kalder web wiev tilbage??
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
26. november 2022 - 21:09 #9
Tak. 220661 - Kigger i morgen ....
Avatar billede valby Ekspert
26. november 2022 - 21:52 #10
Men hvorfor genere det dig, at Edge er installeret? Jeg har den også, men bruger den ikke, og tænker derfor heller ikke på den.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
26. november 2022 - 22:13 #11
Næh - det er såmænd rigtigt nok ..... Det undrer mig vist, at den er så svær af få væk. Umulig nærmest. - Naturligvis kan jeg bare installere Edge. Og så bruge den / ikke bruge den ..... Det gør jo ingen "skade" ....
Avatar billede 220661 Ekspert
27. november 2022 - 12:51 #12
Der er enkelte ting som Edge bare vil gøre. Det står i en protokol der ignorerer den browser du har valgt som standard. Er Edge væk er denne protokol også formodentlig væk og standard browser klarer det hele . Jeg har set en video om det på et tidspunkt. Det eneste man kan "frygte" er at Edge sender oplysninger tilbage til Microsoft selvom man har gjort alt for at blokere for telementri. Jeg har Opera som standard browser. Firefox bruges også en del. Mener du bruger den .
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
27. november 2022 - 14:56 #13
Tak til jer alle -
Jeg beholder Edge - Og kan bruge den ind imellem !