Avatar billede PC1 Praktikant
28. november 2022 - 10:19 Der er 1 kommentar

VBA find celleværdi og indsæt efterfølgende celleværdi i andet ark

Hej,

Jeg har to faner i samme ark og mangler en VBA-kode som kan gøre følgende:

Sheet 1 har forskellige varenumre i kolonne A, som jeg gerne vil hente over i sheet 2 et ad gangen. Så først henter jeg A2 fra sheet 1 over i sheet 2. Herefter vil jeg gerne have excel til at søge efter varenummeret fra A2 i sheet 1 og finde det efterfølende varenummer for så at indsætte det i sheet 2 på næste tomme række (i kolonne A).

Håber I kan hjælpe mig.
Avatar billede jens48 Ekspert
28. november 2022 - 22:01 #1
Der er noget i din beskrivelse der virker ulogisk. Som jeg læser det vil du have overført et andet varenummer end det, der står i A2. Er det ikke snarere hele linjen med samme varenummer som står i A2, der skal overføres? Og hvis du kan indikere hvor du har listen med varenumre (og andet der skal overføres) vil det være meget lettere at lave en makro, der laver det ønskede.