Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
28. november 2022 - 14:20 Der er 2 kommentarer

Salg af domæne

Jeg har et domæne, datakons.com, som jeg gerne vil sælge. GoDaddy estimerer det til ca 9.400, hvilket jeg ved, at jeg ikke kan regne med.
Jeg kan ikke helt gennemskue rumlen, så jeg kan ikke finde ud af, om det er besvær og pengene værd. Kan nogen evt. komme med brugbar input? Ellers vil det bare løbe ud.
Avatar billede kurt54 Ekspert
28. november 2022 - 16:30 #1
TDC købte et domæne fra Thy Data Center - de kom nok af med meget mere.

Medmindre der findes et firma der hedder datakons får du nok ikke meget.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. november 2022 - 19:16 #2
Jeg havde et firma som blev lukket i 2015 - og efter 1½ år blev jeg ringet op af et andet firma (min hjemmeside var kørende men henviste til andre). Vi blev hurtigt enige om, at de overtog domæne og intet andet - prisen var mit arbejde med at flytte data - 500kr. De nye ejere har så kørt videre med navnet © 2017. Havde de ikke ringet, så var navnet bare nedlagt, og det var frit for alle interesserede.
datakons.com giver næppe en flad 5-øre mere...
BTW: Nike fik designet deres logo af en timelønnet studerende, som i alt fik 35$ for designet. Chefen (det var et meget lille firma) gav så også 500 aktier i Nike. Designeren har ikke solgt sine aktier, og resten er historie.