Avatar billede lurup Ekspert
01. december 2022 - 12:20 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Lave genvejs oversigt til lokal drev

Hej

Jeg har på mit arbejde en nas server ( 10.10.10.10) hvor jeg har en del film liggende.
Kan jeg lave en liste med aktive link på så mine kollegaer kan komme til den mappe filmen ligger ?
De kan desværre ikke finde ud af at tage kopi af linket og bruge det

Det kunne være \\10.10.10.10/dvd/film1

Allan
Avatar billede Henrik Hansen Forsker
01. december 2022 - 14:59 #1
- Højre-klik på "Quick Access" (min Windows er engelsk) og vælg "Åbn i nyt vindue"
- Åbn et nyt Explorer-vindue med stien til mappen på NAS \\10.10.10.10\dvd\film1
- Klik på mappe-ikonet (som står på højkant) ved siden af stien til nas, og træk det over i det andet vindue med "Quick access" - "Frequent folders" (i toppen)

Nu ligger linket som et "pinned" bogmærke i "Quick access" - kan flyttes/omdøbes efter behov
Avatar billede Henrik Hansen Forsker
01. december 2022 - 15:02 #2
Alternativt kan man bare højreklikke på "Quick access" og vælge "Pin current folder to Quick access" når man har ønsket mappe åbent :)