Avatar billede Peter Olsen Seniormester
19. december 2022 - 12:09 Der er 10 kommentarer

Antal besøg på hjemmeside

Jeg har min hjemmeside tilsluttet google SEO men jeg har ikke helt tillid til SEO. Jeg mener der skulle være nogle hjemmesider hvor man kan se hvor mange der besøger ens hjemmeside?

Nogle kræver login og andre skal der betales for. Hvor kan jeg se hvor mange der besøger min hjemmeside. Må gerne være gratis. Er der nogle der har en ide?

Hv peter
Avatar billede bvirk Guru
19. december 2022 - 13:16 #1
Værdien af et evt. besøgstal fra sådanne sider skal vurderes udfra hvordan det er indhentet. Tre kilder:
1. Hostning 'slader'
2. Din hjemmside 'sladrer'
3. Besøg der sker indirekte, f.eks via google
Der er ingen grundlæggende mekaniske der eksponerer et sites besøg udadtil. Nogle hostninger giver kunderne besøgs statestik.

Jeg ville programmere det, men det er en anden sag.
Avatar billede Peter Olsen Seniormester
19. december 2022 - 13:27 #2
Okay tak for svaret.

Vh Peter
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
19. december 2022 - 15:02 #3
Hvis du bruger Google Search Console!
Vil du ganske gratis kunne se:
1 - Hvor mange eksponeringer du har haft på en søgning, samt hvor mange der har klikket på dit resultat.
2 - Bemærk at antallet af eksponeringer, er i top 100, så jo mindre der har klikket på dit resultat, i forhold til antallet af søgninger. Fortæller lidt om du er på side 1-2-3-4-5 eller meget længere væk.

Eksempel:

termo strømpebukser
    3.450
pengekasse børn
snespray til vinduer
klik klakker
marmorkugler
buzzer knap
lys til cykelhjul
snespray
    1.470
termo strømpebukser voksne
djævlespil

Disse er fra siden med kreativt legetøj, før og til skolestart https://skole-leg.dk/
Avatar billede puren Ekspert
19. december 2022 - 15:52 #4
du kan jo bare lave en tæller selv i php eller noget

a la gem et tal i en alm. text fil en lille stump kode der tager tallet fra filen og ligger en til du kan nu se hvor mange gange din kode bliver kørt
Avatar billede Peter Olsen Seniormester
19. december 2022 - 16:05 #5
#3 og #4 kikker på det.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. december 2022 - 12:23 #6
>puren - men tæl kun, hvis man kommer fra et andet domæne. Hvis det er en, der bare bladre rundt, så er det kun et besøg - ligesom en refresh ikke skal tælle med.
Avatar billede puren Ekspert
20. december 2022 - 18:29 #7
claes57 >> UNDSKYLD jeg kom et forslag. men så smid et sesion id i kode med en  timeout på 20 min eller noget
Avatar billede Anders_Kapture Praktikant
24. december 2022 - 15:30 #8
Du kan bruge flere forskellige programmer til det. Kig evt midt i dette blogindlæg der skriver jeg lidt om det: https://kapture.dk/markedsfoering/
Avatar billede puren Ekspert
24. december 2022 - 15:45 #9
#8 hvor skriver du om antal besøgne på en hjemme side??
Avatar billede RigPa Novice
02. marts 2023 - 15:26 #10
Google Analytics er det mest nøjagtige du får. De kan sortere spamrobotter fra. Det er der ikke nogle af de kendte statistik plugins der kan.

Og der er er ufatteligt mange spam robotter derude som du ikke ønsker i din statistik.