Avatar billede Marc F. Mester
22. december 2022 - 17:51 Der er 9 kommentarer

Ingen adgang i windows 10 på grund af glemt adgangskode

Hej, og godt jul til alle :-)

Jeg har en anden PC, og har den længe siden ikke mere benyttet.
Problemet er bare, at jeg  har nu glemt min adgangskode til min Windows 10, dvs. at jeg ikke kan log ind i systemet og hellere ikke har hverken internet eller mulighed for at installere noget programmer via usb.

Så vil jeg spørge om I har nogle tips, hvad jeg kan gør?
På forhånd mange tak
Avatar billede valby Ekspert
22. december 2022 - 18:01 #1
Avatar billede INK Ekspert
22. december 2022 - 19:14 #2
Hvis det er en lokal konto kan Lazesoft (Ref. #1) løse opgaven. Har netop tirsdag nulstillet password på en PC, hvor ejeren havde glemt adgangskoden.

Hvis det er en Microsoft-konto, kan du logge ind på hjemmesiden og nulstille dit password. Kræver selvfølgelig, du har adgang til telefonnummer eller mailadresse tilknyttet kontoen.
Avatar billede valby Ekspert
22. december 2022 - 21:47 #3
#2
Lazesoft kan vel også klare en Microsoft-konto?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2022 - 09:54 #4
Hvis du skal prøve at fjerne kode med Lazesoft skal det hentes fra anden pc og programmet skal lægges på USB for så at se om kode kan slettes.
Men hvis der ikke er noget på den som du ikke har backup af så kunne en løsning være at installere Windows på ny.
Er det for at tage filer ud kan du blot tilgå pc med en live cd og kopiere disse ud på et eksternt medie inden du installerer på ny. Et Linux installation medie kan fungere som live medie.  Jeg mener også Lazesoft kan lave backup af filer.  Men kan ikke huske om det er begrænset i fri version.
Avatar billede kulawig Professor
23. december 2022 - 13:34 #5
hvis du har mulighed for at lave en Gandalf PE boot USB eller Hirrens Boot DVD de fås begge med Windows 10 system ... så kan du tilføje en administrator konto på din låste bærbar eller nulstille adgangs koder.
Avatar billede Marc F. Mester
28. december 2022 - 19:58 #6
Tusind tak  for alle jeres gode input , det vil og skal jeg gerne prøve :-) .

Men der bliver en lille spørgsmål til øverst: Jeg har nu downloadet programmet på en usb.

Men hvordan kan jeg installere programmet som befinder sig på usb på computeren?

Har prøvet via bios, men uden succes.

Nogen forslag?

På forhånd tak
Avatar billede kurt54 Ekspert
28. december 2022 - 20:19 #7
Hvis du har downloadet en iso fil -er det ikke nok at kopiere den over på USB - brug programmet rufus til det det gør den bootbar.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2022 - 20:47 #8
De fleste af de programmer skal installeres på en pc og når dette er gjort kan programmet oprette den resque USB man så booter fra. Det er sådan at Lazesoft virket hvis det er den du henviser til.
Avatar billede valby Ekspert
28. december 2022 - 23:50 #9
Enig med #8. Lazesoft skal først installere på en computer, hvorefter man åbner det installerede program, som giver mulighed for, at lave en USB, man kan boote op på.