Avatar billede Svend Hjort Novice
11. januar 2023 - 11:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Brænde hjemmeside på DVD

Kan man brænde en hjemmeside på en DVD?
Når man ikke ønsker at beholde et webhotel, men gerne ville kunne se siden på sin PC efter ophør.
Er der nogen, der har erfaring på dette område?
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. januar 2023 - 11:36 #1
Generelt nej. En hjemmeside består af kode som bl a skal læses/afkodes af en browser. Desuden består en hjemmesides data mange gange af data taget fra en database.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. januar 2023 - 11:54 #2
Hvis det er en "flad" hjemmeside, primært bestående af billeder og tekst, er det ikke noget større problem

Der findes systemer der kan downloade for dig, eks. https://websitedownloader.io/ eller https://www.httrack.com/ (resultat af en hurtig søgning - ikke testet!)
Avatar billede Svend Hjort Novice
11. januar 2023 - 12:14 #3
Tak, jeg prøver mig frem.
Avatar billede ejvindh Ekspert
11. januar 2023 - 12:39 #4
Ved mere komplekse sider, har jeg haft glæde af dette program:

https://www.httrack.com/

Det tøffer siden igennem, og downloader alle sider som html. Ikke altid det virker perfekt, men du kan jo prøve det.
Avatar billede ejvindh Ekspert
11. januar 2023 - 12:40 #5
Sorry, identisk med ole_madsens forslag....
Avatar billede madklub Guru
11. januar 2023 - 13:15 #6
Men du skal da ikke brænde den på en DVD.
Læg den på en USB-stik, eller i skyen fx. google drev.
Avatar billede ejvindh Ekspert
11. januar 2023 - 13:20 #7
#6: Enig, DVD er alt for usikkert et medie til lagring. Det er ganske udmærket til filmvisning (der er indrettet efter at kunne tolerere fejl i lagringen/læsningen). Men ved langtidslagring af mere stationære filformater, risikerer man hurtigt at de bliver ubrugelige, blot der mangler en enkelt bit hist og her.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. januar 2023 - 14:31 #8
Jeg er også på en usb-løsning.
Start med at installere xampp på den https://www.apachefriends.org/
og så får du en undermappe (htdocs), hvor du kan have et utal af hjemmesider med mappenavn=domæne, så det enkelt kan starte den valgte side.
Du starter det via xampp-control.exe, og så kører det (hvis det er php/html)
Database og hvad der ellers skal bruges er med i pakken.
Du kan (hvis det ikke skal med ud af huset) også oprette xampp lokalt på c:\xampp og så tage den mappe med i din normalt sikkerhedskopiering.
Avatar billede Svend Hjort Novice
11. januar 2023 - 17:30 #9
Jeg har installeret Wampserver på min pc, og bruger den til f.eks. test af sider, men det er så kun min pc. der kan vise siderne.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. januar 2023 - 18:17 #10
xampp har den fordel, at du kan kopiere hele mappen fra c:\xampp til usb og så køre det derfra - alt er inkluderet i pakken og den mappe, det indlæses i.
Fikst, hvis du vil have en demo med ud til præsentation, eller familie-forevisning.
Bare lav test og udvikling på pc, og det kan let flyttes med rundt.
Avatar billede Svend Hjort Novice
11. januar 2023 - 18:50 #11
Det må jeg prøve. Tak for tippet!