Avatar billede toktok Mester
15. januar 2023 - 19:44 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

oprettelse af forbindelse til eksternt keyboard

Har i den sidste tid tit oplevet at det eksterne keyboard (forbundet via kabel og usb-stick til Lenovo laptop med Windows 10) ikke kobler på automatisk.
Ved at trække stikket ud og sætte det i igen, kan jeg som regel få det til at virke, nogle gange skal dette gentages ret mange gange...
Har prøvet at sætte usb'en i forsk. indgange, både på pc'en og på usb-hub - men fejlen kommer (ofte) igen.
Bange for at det står helt af en dag...
Er der noget man kan gøre (bortset fra at købe et nyt tastatur)?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2023 - 20:15 #1
Tjek i enhedshåndering at der ikke lukkes for strøm til usb porte.
Gør det samme i Windows strømstyring og se om den så registrerer med det samme.
Avatar billede toktok Mester
15. januar 2023 - 20:28 #2
Tak!
Men usb-hubben har sin egen strømforsyning...
Avatar billede toktok Mester
15. januar 2023 - 20:34 #3
Kan som regel høre lyden der siger at man forbinder/afkobler enheden...
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2023 - 20:34 #4
Ja men problem ligger i pc'en
Avatar billede toktok Mester
15. januar 2023 - 21:16 #5
ok - tak. Jeg vil  checke hvad du skrev næste gang problemet opstår.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2023 - 21:45 #6
Hvis du bruger pc på farten og skiller den ad hver gang kan du tjekke om du kan koble hub fra før du trækker stikket? Eller vælge at koble fra når pc er lukket helt ned og montere inden du tænder pc.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2023 - 21:50 #7
Det er sikker fjernelse af enheder jeg mener.
Avatar billede toktok Mester
15. januar 2023 - 22:06 #8
Tak. - Synes jeg har prøvet alle mulige kombinationer - også at bruge pc'ens usb-stick (forskellige). Men jeg vil prøve at være ekstra opmærksom på det du skriver. Bruger ikke pc'en på farten - kun hjemme.
Avatar billede toktok Mester
24. januar 2023 - 23:09 #9
Har nu eksperimenteret et stykke tid med ovennævnte eksterne keyboard
(ADX A02 RGB Gaming keyboard). Det har fungeret lidt on and off. Men i dag fungerede det slet ikke.
Der kommer som regel en lyd når man sætter keyboardet til eller fra - det selvstændige USB hub med egen strømforsyning. Men selv om der kommer lyd (fra Windows 10), kommer der ikke lys i tasterne eller forbindelse til pc'en.
Gætter på at der er en 'løs forbindelse' et sted.

Købte et andet keyboard, men uheldigvis sidder lyset UNDER tasterne, og ikke ovenpå (jeg skal have et hvor man kan se tasterne i halvmørke).
Nogen anbefalinger til et godt keyboard med lys i tasterne?
Avatar billede toktok Mester
24. januar 2023 - 23:10 #10
PS. Det er det samme problem hvis man kommer USB stikket i selve pc'en (en Lenovo laptop).