Avatar billede TTA Seniormester
01. februar 2023 - 10:52 Der er 5 kommentarer

Google Drev....virker ikke...

Efter at OneDrive blev gjort utilgængelig, så skulle jeg finde en anden "sky" at lægge mine oftest benyttede filer i. Valget faldt på Google Drev - hvilket jeg allerede fortryder.

Når jeg fra en anden PC (end min egen) ønsker at åbne en given fil (i dette tilfælde et Excel-ark), så får jeg beskeden "Der kan ikke oprettes forbindelse til dette website". Prøver jeg at downloade filen, så får jeg svaret "Regneark.xls kunne ikke downloades". Så prøver jeg fra min telefon.... jeg kan klikke lige så tosset jeg vil på Excel-filen. Der sker....INTET. Trykker jeg "Send en kopi" -...sker der intet....Vælger jeg "Åbn med".....sker der intet. Eneste filer jeg kan åbne, er PDF-filer.

Har Google bare kapret mine dokumenter og gjort dem utilgængelige for mig!!??
Avatar billede TTA Seniormester
01. februar 2023 - 11:10 #1
Det er som om, Google Drev fungerer som Ransomware.... De mindre vigtige excel-filer kan jeg godt åbne - men de største, mest komplicerede, og vigtigste; dem har Google spærret for adgangen til!
Avatar billede TTA Seniormester
01. februar 2023 - 11:17 #2
Prøver jeg at tilgå filerne via en browser (i stedet for Drev-appen) på telefonen, så åbner den, foreslår mig at hente Drev-appen - hvorefter skærmen fryser/låser uhjælpeligt fast!
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2023 - 12:47 #3
Ja, det kunne tænkes det der tidligere var muligt er ikke længere muligt. Problemet er faktisk tilbage 2021, måske tidligere.

Der er flere grunde til det ikke virker.
1. Fylder ingenting, der står 0 bytes. Der er overført intet data til Google Drive

2. COM- og Macro- var inkluderet, så er den låst ude af sikkerhed.

3. Antivirus blokkerer, men højst usandsynligt.

4. Lav dit eget Excel ark med Google Sheet, så vil du kunne åbne den altid fra Google Drive:
https://docs.google.com/spreadsheets/u/0/

4. Benyt OneDrive fra Microsoft (Samsung kommer allerede med OneDrive app du ikke kan fjerne):

https://onedrive.live.com/
-og her har du mulighed for at åbne den og endda som web form.

https://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkID=746665&clcid=0x406&culture=da-dk&country=DK
Avatar billede claes57 Ekspert
01. februar 2023 - 16:28 #4
takker for spg - jeg har overvejet at flytte til google-drev, da jeg har 17gb der, og det er mit databrug + 50%. Det tanke er nu droppet.
Avatar billede leif Seniormester
01. februar 2023 - 18:40 #5
Sorry, men hvad mener du med at OneDrive er utilgængeligt ?

Har du flyttet filerne fra OneDrive til Google og er du så sikker på at du ikke kun har flyttet referencen men har fået flyttet hele filen ?