Avatar billede ossys Mester
09. februar 2023 - 10:22 Der er 4 kommentarer

Printeren udskriver ikke!

Når der på min stationære computer sendes et dokument til printeren reagerer printeren normalt som om den modtager dokumentet, men "falder så i søvn"  og udskriver ikke. Ingen fejlmeddelelse. Printeren er ok. Jeg kan udskrive uden problemer fra min bærbare (wi-fi). Er det windows på den stationære der driller? Hvor kan jeg eventuelt rette "fejlen"..
Avatar billede INK Ekspert
09. februar 2023 - 11:36 #1
Hvilken printer og hvordan er den tilsluttet din stationære? Er printeren forbundet med kabel til router eller er den på wifi?
Avatar billede valby Ekspert
09. februar 2023 - 12:54 #2
Forhåbentlig kan de gode spørgsmål fra ink hjælpe dig, så det ikke går dig som denne bruger, som måtte geninstallere windows før det fungerede.
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1041286?k=8405751
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. februar 2023 - 19:36 #3
Der var engang... - for mange år siden. Der var det et ofte opstående problem, der skyldtes at Windows var gået galt i et printjob, der nu lå og spærrede...

Jeg har ikke hørt om nogen der havde problemet de sidste godt 10 år, men hvem ved...

Tjek i stien C:\Windows\System32\spool\PRINTERS - hvis der ligger filer her, skal de slettes. Det kræver formentlig at windows print spool service lukkes for at få lov til at slette dem.
Avatar billede kurtba Ekspert
09. februar 2023 - 22:00 #4
Det er ofte en god ide simpelthen at geninstallere hele driverpakken igen.