Avatar billede RikkePrikke Seniormester
10. februar 2023 - 17:48 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Udvid skærm på ældre bærbar

Hej
Jeg har en Thinkpad 2540 uden HDMI stik. Der er AVG stik i. Jeg vil gerne udvide min skærm på en ekstern skærm, som har HDMI. Jeg har købt et HDMI til AVG kabel, men det hjælper ikke! Skærmen har også et DVI-D stik, og jeg ved ikke om et DVI-D til AVG ville virke... jeg syntes ikke rigtig jeg kan finde sådan et?! Skal det så være en DVI-D /AVG adapter, og så et AVG ( i begge ender) kable?? 🤔 Der er ikke rigtig nogen i forretningerne der kan hjælpe 🤦‍♀️ men måske I kan!🤞🙏

Vh RIkke
Avatar billede 220661 Ekspert
10. februar 2023 - 18:40 #1
Uden at vide det 100 % så tror jeg der skal være enten en boks eller en klump på kablet hvor signalet konverteres fra analog til digital form.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. februar 2023 - 18:56 #2
jf https://download.lenovo.com/pccbbs/mobiles_pdf/t420_and_t420i_ug_en.pdf på side 7, så er stik #4 det, du skal bruge.
Det er "DisplayPort" og skulle derfor passe direkte til en ekstern skærm med dvi-d.
Så dvi-d til dvi-d, og det er det.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. februar 2023 - 19:04 #3
ups - google skiftede thinkpad til lenovo (som jeg har).
Din har et VGA-stik, som er analog billede.
Du skal bruge et stik som fx https://www.av-cables.dk/vga-converter/vga-til-hdmi-converter-med.html og så et hdmi-kabel videre til skærm
Avatar billede puren Ekspert
10. februar 2023 - 20:02 #5
hey rikke det er jeg 99,9% sikker på at den også kan bruges
Avatar billede claes57 Ekspert
10. februar 2023 - 20:33 #6
Den kræver bare et vga/vga kabel fra pc til konverter og et hdmi/hdmi kabel videre til skærm.
Ved begge løsninger kan du sætte et alm mini-Jack lydkabel fra pc til konverter, og så vil evt pc-lyd komme med til skærm (hvis den har indbygget højttalere)
Avatar billede 220661 Ekspert
10. februar 2023 - 20:35 #7
#4 Ja den så jeg på da jeg skrev mit indlæg før. Og tænker det kunne være løsning fir at få billede.
Avatar billede RikkePrikke Seniormester
10. februar 2023 - 20:51 #8
Der er lyd i min bærbar, så jeg tænker ikke jeg behøver at få lyden med over - faktisk er jeg ikke sikker på at der højtaler i skærmen, så det er bare billedet - den udvidet skærm jeg er interesseret i.
Tak for hjælpen begge to 🙏
Avatar billede claes57 Ekspert
11. februar 2023 - 17:24 #9
lyd med over er fx til hvis du sender en film eller lignende fra pc til tv eller andet udstyr, hvor du har brug for begge.
Du har i hvert fald muligheden med begge løsninger, så hvis du har et mini-jack kabel i samme længde som dit vga/vga kabel, så kan du altid få lyd med over.