Avatar billede ranni Forsker
16. februar 2023 - 20:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan købe programmer fra USA

Hej !!
Efter nedbrud af PC med masser af Videobehandlings programmer er jeg nødt til at købe nye særligt fra USA.( i Danmark 8700), men det vil købet ikke acceptere ????????
Hvad gør jeg forkert ????????????????
Per krølben
Avatar billede ranni Forsker
16. februar 2023 - 20:07 #1
Jeg glemte at deres ZIP nummer forlangende !!
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. februar 2023 - 20:24 #2
Jeg tror at du skal passe på når der er tale om køb fra ikke EU-lande.
Der kan Told komme ind i billedet

https://skat.dk/data.aspx?oid=2236525

Jeg har selv købt både vinylplader og cd´er i USA flere gange, men der er beløbene så små, at det ikke interesserer Told og Skat.
Avatar billede kurtba Ekspert
16. februar 2023 - 22:06 #3
Når det er programmer, går jeg ud fra, at det bare er muligheden for at betale for at kunne få et download link.
Er det meget specielle programmer, siden du kun kan købe dem i USA?
Hvis problemet er, at de forlanger nogle oplysninger, som kun kan gives, hvis man bor i USA, (oplysninger om adresse på amerikansk måde) bliver du nødt til at kontakte firmaet på anden måde, for at få at vide hvorledes du skal forholde dig.
Det kan du næppe få at vide af os, da det lyder som om, at der skal findes en måde at omgå deres normale bestillingssystem.
Avatar billede Henrik Hansen Forsker
17. februar 2023 - 09:06 #4
Hvis du mangler en US-adresse og et sted at sende en pakke, så kan jeg fortælle, at jeg har tidligere brugt shopusa.com til at få tilsendt bl.a. software (den gang den slags kom i en pakke med CD/DVD). Hos dem får du en unik US-adresse, hvorefter pakken bliver sendt videre til dig i DK. De har også en masse info om skat, betaling af skat og vist også registrering af pakken, så du undgår PostNords 160KR "ekspeditionsgebyr". NB: Det er et stykke tid siden jeg brugte deres service, så de har muligvis ændret en del på deres services.
Avatar billede ranni Forsker
17. februar 2023 - 16:55 #5
TAK til jer 3 for deltagelse i mit problem.
Jeg kontakter firmaerne særlig AVC, de har en særlig godt videoconverter, den behandler slags videoer.
TAK TAK.