Avatar billede lbc Mester
19. februar 2023 - 15:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få forbindelse til printer

Vores printer er placeret et sted med svagt signal fra routeren. Derfor har jeg installeret en forstærker i nærheden og tilsluttet printene til denne. Vores Wi-Fi kan vi kalde NEV. Den tilknyttede forstærker hedder NEV_EXT.
Jeg har en Pc, der er koblet til NEV via Ethernet. Fra denne kan jeg udskrive uden problemer. Pc'ere der er tilsluttet NEV via trådløst, kan ikke få forbindelse til printeren. Når jeg skifter det trådløse på denne PC til NEV_EXT virker udskrivning, men denne Wi-fi forbindelse er for svag til at bruge generelt..

Jeg mener for øvrigt at det tidligere har fungeret, men desværre ikke længere.

Kan nogen hjælpe
Avatar billede Uvanga Ekspert
20. februar 2023 - 10:35 #1
Den optimale placering af forstærker, er ca. midtvejs mellem Router og printer. Så hvis ikke du har det, kan du prøve at flytte forstærker til et strømstik, der ligger midtvejs. Minimum signal for stabil forbindelse er -65dBm. Du kan finde WiFi signal metre på nettet, som du kan downloade til mobiltelefon.
Husk: Jo mindre dBm, des bedre signal.
Avatar billede lbc Mester
20. februar 2023 - 15:47 #2
Det er ikke signalstyrken der er problemet. Printeren er fint tilkoblet forstærkeren. Som jeg ser det er problemet, at printeren er tilkoblet en trådløs forbindelse, der hedder NEV_EXT og pc'en en, der hedder NEV. Når jeg søger efter printeren på nettet, kommer der ingen frem, vel fordi den findes på et andet netværk?
Avatar billede lbc Mester
20. februar 2023 - 16:27 #3
Problemet er løst. Jeg ved ikke præcist hvad der udvirkede det, men formentlig har en nulstilling af forstærkeren hjulpet. Den er også omdøbt til at hedde det samme som Routeren