Avatar billede Mickger Mester
01. marts 2023 - 15:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Powerpoint som stand alone

Hej E!
Jeg har en powerpoint presentation som jeg gerne vil smide op på en skærm så alle kan se den. Det er nemt nok.
Men jeg ville gerne tilslutte en touch skærm så folk kan gå hen og trykke på de forskellige slides og læse hvad de nu vil.
Og når der så ikke er nogle som har rørt ved skærmen i 2-5 min så skal den starte slide showet med 10 sek imellem slides.

Jeg har siddet og kæmpet med powerpoint for at se om det kunne det, men jeg er nok ude i at jeg skal bruge et andet program.

Kan I en løsning eller et program som ville kunne gøre det :) ?
Avatar billede puren Ekspert
02. marts 2023 - 01:19 #1
lyder meget som noget til arbejdet, deler du din løn med mig??
Avatar billede Mickger Mester
02. marts 2023 - 08:39 #2
@puren, du kunne også bare lade være med at svare, klaphat.
Men nu du er så interesseret, så er det til en bord fodbolds klub som min bror er medlem af :)
Avatar billede Jan K Ekspert
02. marts 2023 - 12:33 #3
Første del af opgaven med touch-skærmen kan du lave i PowerPoint, men der skal noget andet SW til for at få den til at sætte i gang automatisk, hvis skærmen ikke rørers - og her jeg blank.
Avatar billede puren Ekspert
02. marts 2023 - 13:15 #4
#2 jeg vil gerne hjælp men jeg gider bare ikke arbejde gratis for folk der er for dumme til deres job og så derfor mit første svar...

men at få powerpoint til at gøre noget a la det er kæmpe exploit der kun venter på at nogle udnytter det, for det du gerne vil er at få powerpoint til at køre et hyperlink og hvem siger at det hyperlink ikke er ondt?

jeg havde nok kommet fra en anden vinkel,
gem din powerpoint som powerpoint-show (gøres i gem som / gem kopi)
lav et ligge script først lukker din powerpoint præsentation og så åbner dit powerpoint-show

og så er det bare at få computeren til at køre scriptet i planlagte opgaver når computeren har stået stille i x tid
Avatar billede Mickger Mester
03. marts 2023 - 14:39 #5
Hej Puren,
Jeg har løst det ved at lave knapper med handlinger, så man kan bladre frem og tilbage imellem slides og komme til starten, men tak fordi du tog dig tid til at svare mig :)