04. marts 2023 - 18:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lookup eller ?

Har et regneark her simplificeret med tidangivelser fra et klokkeslæt i kolonne A og til et kokkeslæt i kolonne B.
Udfor hvert klokkeslæt fra og til genereres der et tal i kolonne C

F.eks vil jeg gerne have trukket klokkeslæt fra og til ud i celleområde E2:F2 og celleområdet E3:F3 når værdien udfor klokkeslættet i kolonne A og B er tallet 3 i kolonne C. (Tallet 3 kan forekomme 2 gange)

Se nærmere i vedhæftede:
https://www.sysform.dk/images/2016/Lookup1.xlsx
Avatar billede ebea Ekspert
04. marts 2023 - 19:43 #1
Prøv at kigge på dette. Læg mærke til den Gul farvede celle, hvor du indtaster det tal du søger værdier efter.

https://www.dropbox.com/scl/fi/8dj4lfim9k9qhk29td0wg/Lookup1.xlsx?dl=0&rlkey=akqto7zx184x9yo0watk8fu66
04. marts 2023 - 20:50 #2
Kan kun fremkalde 1 sæt tidspunkt med fra og til nemlig værdierne i E3:F3

Det er meningen at der altid skal være 2 sæt tidspunkter og disse angivet i det grønne område E2:F3

Altså 3 tallet i kolonne C kan forekomme 2 tilfældige steder i området C2:C8 og derefter angives to sæt automatisk i det grønne område
Avatar billede ebea Ekspert
04. marts 2023 - 21:44 #3
#2 - Havde ikke lige set, at de 2 øverste linjer var "skjult", så derfor var formlen ikke korrekt.

Download den samme fil i #1 igen, som nu er rettet til.
04. marts 2023 - 21:58 #4
Wow hvor er du bare god. Jeg lærer nyt hele tiden. Du er bare god. Så flot. Lige hvad jeg efterspurgte. Tusinde tak
Avatar billede ebea Ekspert
04. marts 2023 - 22:45 #5
#4 - Du er velkommen ;-)