Avatar billede Lasse Juniormester
24. april 2023 - 11:26 Der er 4 kommentarer

Hvordan embedder jeg en HTML-kode i en Outlook-email?

Kære eksperter
Jeg vil gerne embedde en HTML-kode i en Outlook-email.
Mere specifikt vil jeg gerne have en Canva-fil (Canva.com), som HTML-kode, integreret i mailen, således at min Canva-fil (et nyhedsbrev) kommer til at figurere direkte i mailen, frem for som vedhæftet fil i mailen, som man først skal til at downloade (fx PDF). Jeg håber at det giver mening?

Canva kan nemlig generere en HTML-integreringskode til mig, så jeg tænker om dette kan lade sig gøre via "Insert as text"-funktionen i Word? Det er den løsning, jeg selv har kunnet finde frem til i div. guides, fx https://www.enginemailer.com/blog/how-to-embed-insert-html-email

Jeg kan dog ikke få det til at virke. Jeg har testet det ved at sende mig selv en mail, men der får jeg bare en mail med HTML-koden, frem for med det design, jeg har lavet i Canva... Så jeg håber at I kan hjælpe :-)

Dbh
Lasse
Avatar billede Lasse Juniormester
24. april 2023 - 11:53 #1
Opdatering: Jeg har fået følgende svar fra Canva:
"Currently, this feature is not yet available in Canva. Embeds use <iframe> and <div> layering hence, email service providers normally don't support them and might not work correctly.

You may opt to manually save your design as PNG, attach it to your email body and manually add a view-only link of your design."

Findes der imidlertid, i jeres optik, en bedre løsning end dette - hvis målet er at modtageren af min email ikke skal til at åbne/downloade en fil? Kan jeg holde mit indhold "inden for emailen"? :-)

Dbh
Lasse
Avatar billede Henrik Hansen Forsker
24. april 2023 - 13:21 #2
Sidst jeg SKULLE have HTML ind i Outlook, skulle siden en tur igennem Word først.
Jeg åbnede HTML-filen i Word, og måtte tilrette nogle billeder (der var vredet i størrelse, og andre der var for små - word bruger jo CM ikke pixels)
Derefter valgte jeg alt i dokumentet, Kopierede det, og indsatte det i en ny Outlook-mail.
Måske kan det virke for dig/andre. Ved ikke hvordan man henter HTML direkte ind i Outlook. Bruger selv MailChimp til at sende HTML-nyhedsbreve - Outlook er vist ikke ment til at lave den slags mails. Der finde 100+ services på Internettet, som kan sende mails for dig - også fra dit egen domain (kræver dog lidt DNS-opsætning - af sikkerheds grunde)
Avatar billede Lasse Juniormester
24. april 2023 - 15:03 #3
Hej Henrik
Tak for dit svar!
Jeg er bekendt med MailChimp, men bliver det ikke hurtigt en forholdsvis dyr løsning? Og kan man bruge sit eget design, altså importere det ind i MailChimp?

Hvilke services kender du til, ift. at sende mails fra eget domain? Findes der plugin til WordPress, eller hvad har du i tankerne? :-)