Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2023 - 09:35 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Forlængelse af support til Windows 10 indtil 9 januar 2029.

På hardware der ikke er kompatibel med Windows 11 og nyere, er der nogle herinde der overvejer at installere Windows 10 LTSC 2019 og derved får den længere support?

Jeg har kigget lidt på video her
https://www.youtube.com/watch?v=uYe5mFSwOlY
hvor jeg har set den udvidede support til Windows 10.
.Iso til dette system har ikke drivere inkluderet som jeg ser det i video. Men dette kan oprettes med Powershell kørt som admin så disse ligger klar i en mappe.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. maj 2023 - 09:55 #1
Det er vel yderst begrænset hvad private kan få ud af udvidet "support".

Det er jo ikke sådan at Win10 stopper med at fungere - sikkerhedsopdateringer af typen "Critical" vil fortsat komme, så det er i princippet kun mindre sikkerhedsopdateringer og service-releases man går glip af.

Så som privat er det ikke noget jeg ville overveje.

Det er eks. virksomheder med kritiske produktionsapperater der er i målgruppen for LTSC releases
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2023 - 10:02 #2
#1 Tak for svar.

Der er vel ingen der med sikkerhed kan sige der vil komme sikkerhedsopdateringer overhoved efter oktober 2025?
Dette er grunden til mit spørgsmål. :-)

Version her er helt uden nogen form for bloat.
Sikkerheds systemerne er intakte.
Der er ikke database for drivere på dette system.
Men de kan blot oprettes på en fil hvorfra man installerer.
Powershell som admin kan på kort tid tage backup af de aktuelle drivere på den nuværende Windows version.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. maj 2023 - 13:08 #3
Lukker her