Avatar billede mefa Seniormester
11. maj 2023 - 22:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sammenlign 2 kolonner

Jeg gerne kunne markere når en opgave er løst for hurtigt overblik. Arket ligger i teams så alle kan lave løbende opdatering fra deres pc.

I a1 står f eks. 300  som er det antal opgaver som skal løses på en uge. I b1 skriver medarbejdere ind når de har løst en opgave.

Jeg kunne godt tænke mig at der automatisk blev skrevet  f.eks. færdig i a3, når vi har løst de 300 opgaver  - altså der står 300 i b1.

Der er mange opgaver på en uge og dermed mange rækker og man tilgå opgaverne på forskellig vis alt efter hvilken udsøgning man laver og derfor opdateres rækkerne løbende.
Avatar billede puren Ekspert
11. maj 2023 - 22:45 #1
=HVIS(A1=B1;"færdig";"ikke færdig")

hvis A1 lig B2
      færdig
ellers
      ikke færdig
Avatar billede mefa Seniormester
12. maj 2023 - 00:16 #2
Er det muligt at der beregnes hvor mange opgaver der mangler i stedet  for ikke færdig?

Ved godt jeg er krævende

1000 tak for hjælpen
Avatar billede mefa Seniormester
12. maj 2023 - 00:22 #3
Er løst ved at lave en ekstra kolonne
Avatar billede store-morten Ekspert
12. maj 2023 - 07:00 #4
=HVIS(A1=B1;"Færdig";A1-B1 &" er ikke færdig")
Avatar billede mefa Seniormester
13. maj 2023 - 07:24 #5
Jeg ville gerne undgå en ekstra kolonne og dette virker i excel på telefonen 😞

=HVIS(B1>=0; (B1-A1) & HVIS(A1<=B1;" færdig ";""))