Avatar billede Lasse Juniormester
22. maj 2023 - 09:09 Der er 4 kommentarer

USB-C port på laptop virker pludselig ikke

Kære eksperter
En USB-C port på min kollegas bærbar er pludselig stoppet med at virke. Ved I hvad det dette kan skyldes? (jeg har prøvet at genstarte).

Dbh
Lasse
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. maj 2023 - 11:04 #1
Det kan være en opdatering der mangler.
Hvilken maskine mærke/model samt hvilken version af Windows er der tale om?
Gå til prducentens hjemmeside, for at downloade den nyeste driver.
Avatar billede kurt54 Ekspert
22. maj 2023 - 13:56 #2
USB-C på en lap top er mange ting - lige fra stik til opladning af laptoppen - til udgang til ekstern skærm - tilslutning af mus, tastatur usb stik netværkskort mm.

Prøv evt. at boote på eksternt medie -kunne være linus - hirens boot dvd for at se om hardwaren er ok -eller det er et windows problem. Kig også efter evt. bios indstillinger.
Avatar billede kurtba Ekspert
22. maj 2023 - 21:56 #3
Ved problemer med de alm.  usb-porte går jeg gerne i enhedshåndtering (højreklik på win tast og vælg) og sletter alle usb-enhederne. Derved fjernes evt. fejl ved en speciel enhed.
Genstart og alle portene indlæses automatisk igen og er nu nulstillet. I 9 ud af 10 tilfælde løser det problemet.
Avatar billede thov Forsker
23. maj 2023 - 00:31 #4
Prøv med et andet USB kabel.
Jeg har et lignende problem med to Garmin enheder som er blevet meget kræsne.
Opladning går fint med alle kabler, men til dataoverførsel er der kun eet kabel der duer.