Avatar billede overisen Novice
26. maj 2023 - 15:17 Der er 3 kommentarer

Indscannet hæfte i A5-format til enkletsididet pdf

Jeg har en række gamle foreningsblade i som jeg jeg genre vil have i PDF-formaet.  Det er ikke et problem at scanne siderne på en moderne kopimaskine. Her er består side 1 af side 1 og 28. Side 2 bliver så side 2 og 27 o.s.v.

Er der mulighed for at opdele de scannede sider så siderne kommer fortløbende? Jeg har Adobe Creative Cloud til rådighed

vh
SHA
Avatar billede jernrosen3 Forsker
27. maj 2023 - 08:42 #1
Den simpleste metode som jeg ser det, er at bruge Microsoft Word.

I Word åbner du den indscannede PDF-fil med 14 ( 28 ) sider.

Vend papiret til højkant - lav størrelsen til A5.

Indsæt 14 tomme sider.

Kopier side 28-1 til side 28 - flyt billedet så siderne bliver hhv. side 1 og 28.

Kopier side 2-27 til side 27 - flyt billedet så siderne bliver hhv. side 2 og 27.

.... gentag med alle *S*

Når alle sider er kopieret, flyttet og tjekket kan du gemme som PDF-fil.
Avatar billede kurt54 Ekspert
27. maj 2023 - 12:00 #2
Hvorfor ikke skanne i a5 - det må vel kunne indstilles på maskinen - kan den kun automatisk så vis den kun en side - kan den skanne i A5 og du viser den A4 bliver hveranden sid på hovedet - men du kan vendes i f.eks i

Win PDF Editor 3.7

der er på https://www.giveawayoftheday.com/win-pdf-editor-3/#

dvs skal installeres idag eller før 10;00 i morgen.
Avatar billede supportsiden Professor
27. maj 2023 - 14:54 #3
Kan anbefale https://www.pdf24.org/da/ kan hentes og installeres - gratis
Kan rigtig mange ting med PFF'er