Avatar billede KrisB Praktikant
10. juni 2023 - 11:14 Der er 5 kommentarer

Ekstra "router" til LAN kabel.

Hej

Jeg flytter snart i et nyt to-plans rækkehus, hvor routeren sidder under trappen til 1. sal.
Jeg spiller en del pc, og bruger LAN kabel til internetforbindelse. På 1. salen (hvor min computer kommer til at stå) er der dog ikke adgang til LAN i væggene.

Jeg har en WiFi repeater, men har tidligere oplevet at forbindelsen er langt dårligere end med LAN kabel direkte i routeren.

Hvordan løser jeg dette bedst muligt, uden at skulle trække en ledning fra routeren direkte til computeren?
Avatar billede thov Forsker
10. juni 2023 - 14:09 #1
Powerline adapter, måske ?
https://www.avxperten.dk/powerline-adapter/
Avatar billede valby Ekspert
10. juni 2023 - 14:55 #2
Ja Wi-Fi giver et dårlige signal end Lan. Jeg bruger denne:
https://www.avxperten.dk/wifi-repeater/repeater-traadloest-netvaerk-1300m2-2600-mbps.asp

Den har Lan udgang, som jeg så bruger, men den kommer ikkemeget over 533
Mbps Download. Direkte kabel giver det dobbelte.
Avatar billede valby Ekspert
10. juni 2023 - 14:59 #3
Ps. Min router fra yousee giver et meget dårligt Wi-Fi signal, og de ved ikke hvorfor.
Men et stærkere signal fra routeren, vil nok slå igennem på Reapeteren.
Avatar billede puren Ekspert
10. juni 2023 - 15:00 #4
not possible uanset hvordan du vender og drejer det.
power line og div andet snot glemt det og træk et cat 6 kable.
jeg kan sagtens forstå hvorfor du ikke gider det, jeg har en kablekanal ned ved siden af sengen og det pynter på ingen måde men fuck hvor er jeg glad for at have ethernet i hele hjemmet
Avatar billede valby Ekspert
20. juni 2023 - 21:12 #5
Nå ????