20. juni 2023 - 16:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

StoredProcedure parameterstyret where

Jeg har lavet en stored procedure, basalt set kun en større select statement, som er gemt heri - kunne vel også have været et view, men nu er det en stored procedure.

Den returnerer et data set og jeg vil gerne at det ene af parametrene kan bestemme, hvordan where delen ser ud...

Hvis @Supp IS NULL så hent alle...
Hvis @Supp = et tal, så hent kun dem hvor SuppId = @Supp

Where delen indeholder flere andre elementer, så hvordan får jeg lige sådan en detalje arbejdet ind?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juni 2023 - 16:25 #1
en måde:

SELECT ... WHERE ... AND suppid = ISNULL(@supp, suppid)
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juni 2023 - 16:26 #2
Men du kan også bare lave en IF i din SP og så have 2 forskellige SELECT.
20. juni 2023 - 21:09 #3
Jeg kan godt lide den første, det må afprøves i morgen, Tak Arne
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juni 2023 - 16:04 #4
ISNULL(@xval, xfield) = xfield

er er kendt trick når man skal have variabelt antal betingelser på.