Avatar billede David Juniormester
21. juli 2023 - 14:52 Der er 2 kommentarer

Synology NAS server fildelings problem

Hej.

Jeg har fået mig en Synology server og ønsker af og til at dele filer med andre.
Når jeg får genereret mig et fildelingslink har jeg opdaget, at modtageren kun kan downloade filen hvis vedkommende er på samme internetforbindelse som serveren er koblet til. Men lige så snart personen er et andet sted i verden, kan filen ikke downloades. De kan godt se navnet på filen men kan ikke downloade den.

En anden ting jeg har opdaget er, at filen godt kan downloades hvis modtageren scanner QR-koden - som linket kan genereres til (gennem Synology). Det jeg ikke forstår er at QR-koden består af det fuldstændig samme link.

Så hvordan kan jeg dele filer til andre uden for mit hjem igennem min Synology NAS server?
Avatar billede ejvindh Ekspert
23. juli 2023 - 09:24 #1
Har du sikret dig, at der er hul igennem til internettet på din server? Den nemme løsning er her fx at have en "quickconnect". Jeg har ikke selv arbejdet med qr koder på Synology, men jeg kunne forestille mig, at disse måske sendes omkring quickconnect-serveren.
Avatar billede David Juniormester
26. juli 2023 - 02:22 #2
Tak for bud. Der skulle meget gerne ikke være nogle problemer i forhold til internettet og jeg har allerede prøvet med quick connect til min server, men der sker ikke rigitg nogle forandringer.