Avatar billede nfssister Forsker
29. juli 2023 - 18:31 Der er 4 kommentarer

MitID verificering

Hej,
Jeg går og pusler lidt med tanken om at lave noget webshop - Men da jeg gerne vil undgå banditter og lømler mm. så kunne jeg godt tænke mig at man skulle verificeret med MitID under oprettelse af bruger login eller evt. skal gøre det efter oprettelse af bruger.

Men jeg syntes ikke rigtig jeg kan se hvad det koster eller hvordan man overhovedet får det. Er der nogle der har en ide til en retning her ?
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2023 - 22:25 #1
Det er lidt udenfor Computerworld Eksperten rækkevide, og dette er noget du selv skal efterspørge fra MitID og måske fra Digitaliseringsstyrelsen om dette er noget der kan etableres, når det er MitID der kan svare omkring dette.

Jeg finder dette her:
https://www.mitid.dk/mitid-erhverv/

Derfor kunne det tænkes, at via dette du kan verificere brugerne.

Aner ikke om du kan få noget yderligere bekræftelse fra bunden af dette link fra deres Support:

https://www.mitid.dk/hjaelp/hjaelpeunivers/

Hvis du ikke får noget yderligere oplysninger til rette vej, kan du nok få råd fra Digitaliseringsstyrelsen:

https://digst.dk/
-Bunden på venstre side er der kontakt oplysninger.

🙃Jeg håber, at du fik nogle tråd af gå efter her, og jeg hopper af her.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. juli 2023 - 23:13 #2
Jeg har endnu ikke mødt en webshop, hvor jeg er afkrævet MitID. Jeg kan købe ting og sager, og afslutte med at betale. Betaling via en af de sædvanlige betalingstjenester.

Hvis din webshop kræver MitID, udover betaling, skræmmer du bare kunderne væk.
Avatar billede kurt54 Ekspert
29. juli 2023 - 23:24 #3
Blev lidt overrasket den anden dag på dba.dk (den blå avis) -der har sælgere længe kunne validere sig - men her skulle jeg validere mig for at se sælgers telefonnummer.

Danske spli er vel også et sted man som køber skal validere sig for at købe stedets ydelser.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
30. juli 2023 - 06:22 #4
Syntes at forlange verificering med MitId vil skræmme dine kunder væk. fordi handlen ikke kan gøres uden besvær og ekstra tid.

Hvis kunden skal betale via visa og mastercard mv. og du ikke påtænker kredit betalinger, som fakturabetaling eller afbetalinger, kan det være "fløjtende" ligegyldigt.

Blot vælg den tette betalingsindløser, Jeg vil foreslå https://www.bambora.com/da/dk/
Der nu er slået sammen med worldline ...
Læs selv mere på linket