Avatar billede Hr. Thorsted Mester
17. august 2023 - 19:26 Der er 5 kommentarer

Outlook skriver afbrudt

Jeg har 2 mailadresser på min PC.
Min egen og en fra arbejdet.
Står jeg på indbakke på min egen, skriver outlook afbrudt, nede i højre hjørne.
Står jeg imidlertid på firmaets indbakke, står der tilsluttet.

Når min står som afbrudt, vil den selvfølgelig hverken sende eller modtage.
Er der en der kan fortælle mig hvordan jeg får den til at være tilsluttet hele tiden, når programmet er åben.
Det er outlook i office 2019

På forhånd tak.
Avatar billede puren Ekspert
17. august 2023 - 20:01 #1
hvordan er det private sat op? med pop3, imap eller??
Avatar billede DanishBear Seniormester
17. august 2023 - 21:12 #2
Jeg tror det muligvis er din opsætning :-(

Kører selv Outlook (dog 2007 og alle med POP3) både med min egne E-adresser, Gmail og Hotmail, men du kan finde løsning på nettet til både Gmail og Hotmail og evt. egen E-server.
Gmail og Hotmail har andre indstillinger i indkommende og udgående server ...

Mvh, DanishBear
Avatar billede Hr. Thorsted Mester
17. august 2023 - 21:33 #3
Tror ikke det er pop3, men kan ikke se det. Selv ved manuel reparation får jeg ikke at se om det er pop3 eller imap.
Min private står der exchange active synk, den er hostet hos one.com
Firma mailen står der microsoft exchange.

Videre kommer jeg ikke.
Avatar billede kurtba Ekspert
18. august 2023 - 21:04 #4
Du bliver nok nødt til at fortælle, hvorledes din private mail er sat op.
Du tror ikke, at det er pop3 - men det vil normalt fremgå af servernavnet.
Når du sætter manuelt op, må du bruge nogle oplysninger, som du må videregive til os i et eller andet omfang, ellers kan vi gætte fra nu og til nytår.
Eftersom din private står som exchange active synk, tyder det på, at det ikke er en helt normal mail, som de fleste andre har, da private normalt ikke bruger exchange.
Så lidt flere oplysninger om, hvad det er for en privat mail adresse du har, inden der kan gættes videre.
Avatar billede falster Ekspert
18. august 2023 - 22:21 #5
Enig med #4.

Dette kan måske kaste lidt mere lys over problemet:

https://help.one.com/hc/da/articles/115005586849-Ops%C3%A6tning-af-Mobile-Sync-i-Outlook-for-Windows-2016-13

Hvor der bl.a. står:

Note: Exchange ActiveSync (EAS) er officielt kun understøttet på mobile enheder. Microsoft kan beslutte at stoppe understøttelsen af EAS desktopversion af Outlook. Du kan selvfølgelig stadig bruge IMAP, til at sætte op din konto: Opsætning af Microsoft Outlook 2016 ...