Avatar billede lurup Ekspert
04. september 2023 - 14:03 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Kort over Danmark

Jeg er på en efterskole hvor vi er 200 elever.
Er det mulig at lave er kort fra fx Google maps og lave små billeder af eleverne og sæt den hvor de komme fra ?

Lidt som dette

https://www.power.dk/butik/power-big-herlev/s-3802/
Avatar billede claes57 Ekspert
04. september 2023 - 16:25 #1
Det bliver tungt at vedligeholde, bla skal du have tilladelse fra de unge (og nok også deres forældre) fra alle, der skal på kortet.
Google Lister i Maps vil umiddelbart kun vise bopælen (det er frie data), men du kan tilføje en Etiket, så de unges navne vises (det er privat - kun til lukket gruppe - gdpr).
Avatar billede perwolf Forsker
04. september 2023 - 16:34 #2
Du kan godt gøre dette, men vær sikker på, at alle har givet tilladelse. Hvis under 18 år, så forældrenes tilladelse.
Gå til Google Maps. Klik på "hamburger"-punktet i øverste venstre hjørne. Klik på Gemt-->Kort-->Opret kort.
Vælg lokationsikonet (dråbe med spids nedad), klik på lokationen for eleven. Navngiv boksen, klik på kamera og tilføj billede. Tilføj evt. tekst. Gem.
Gentag sidste afsnit 200 gange....
Avatar billede perwolf Forsker
04. september 2023 - 20:14 #3
Som opfølgning på mit første svar, så er det muligt at lave det hele hurtigt, ved at importere fra et Excel-ark:
https://youtu.be/5MPhCDp7iTY?si=ApnWgFSkoHEJ9_KZ
Avatar billede lurup Ekspert
04. september 2023 - 22:40 #4
Flot arbejde PerWolf

TAK