Avatar billede mefa Seniormester
12. september 2023 - 16:31 Der er 3 kommentarer

Sætte . og , automatisk

Min kreative hjerne fejler ikke noget.

Hvis jeg indtaster 1550035
ville jeg blive glad for der kommer til at kommer til at stå 15.500,00. Altså så jeg slipper at indtaste kommaet.

Desværre rækker evner og Google ikke til at finde svaret, så derfor må jeg bede om jeres hjælp.
Avatar billede jens48 Ekspert
12. september 2023 - 17:13 #1
Prøv med denne makro, som bliver aktiveret når der bliver skrevet noget i kolonne C. Jeg går ud fra at du har skrevet forkert, da du ville vise det ønskede resultat. Det skulle vel være 15500,35

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("c:c")) Is Nothing Then
If Mid(Target, Len(Target) - 2, 1) <> "," Then
Target = Target / 100
Target.NumberFormat = "#,##0.00"
End If
End Sub
Avatar billede MaxZpaD Professor
13. september 2023 - 08:08 #2
En anden hurtig løsning er, at du markerer tallene og bruger genvejstast Ctrl+Shift+1 (1-tallet over Q).

Hvis det skal ske automatisk for alle Excel-filer, du starter, er der også en løsning, men den vil så betyde, at f.eks. datoer bliver formateret forkert, fordi datoer i Excel også talværdier.