Avatar billede keepy Seniormester
11. oktober 2023 - 10:28 Der er 1 kommentar

js til asp backend

Hej
jeg har en web side hvor der er nogle checkbox på disse afkrydsninger vil jeg gerne kunne sætte fra backend model og modtage fra web siden.
Når jeg løber mine checkbokse igennem og sætte deres state i modellen går det fint, men når jeg sender via axios.post modelen til backend får jeg en exception.

var checkedValue = null;
var inputElements = document.getElementsByClassName('Checkbox');

for (var i = 0; inputElements[i]; ++i) {
    if (inputElements[i].checked) {

        checkedValue = inputElements[i].value;
        vm.responseModel.Data[i].selected = true;
        //alert(Data[i].Name + Data[i].selected);
    }
    else {
        vm.responseModel.Data[i].selected = false;
    }
axios.post('@Url.Action($"savesettings", entity)', vm.responseModel.Data)

Exception (1):An item with the same key has already been added.
at System.ThrowHelper.ThrowArgumentException(ExceptionResource resource)
at System.Collections.Generic.Dictionary`2.Insert(TKey key, TValue value, Boolean add)
at System.Collections.Generic.Dictionary`2.Add(TKey key, TValue value)
at System.Web.Mvc.JsonValueProviderFactory.EntryLimitedDictionary.Add(String key, Object value)
at System.Web.Mvc.JsonValueProviderFactory.AddToBackingStore(EntryLimitedDictionary backingStore, String prefix, Object value)
at System.Web.Mvc.JsonValueProviderFactory.GetValueProvider(ControllerContext controllerContext)
at System.Web.Mvc.ValueProviderFactoryCollection.GetValueProvider(ControllerContext controllerContext)
at System.Web.Mvc.ControllerBase.get_ValueProvider()
at System.Web.Mvc.ControllerActionInvoker.GetParameterValue(ControllerContext controllerContext, ParameterDescriptor parameterDescriptor)
at System.Web.Mvc.ControllerActionInvoker.GetParameterValues(ControllerContext controllerContext, ActionDescriptor actionDescriptor)
at System.Web.Mvc.Async.AsyncControllerActionInvoker.<>c__DisplayClass3_1.b__0(AsyncCallback asyncCallback, Object asyncState)
from: mscorlib
Avatar billede keepy Seniormester
11. oktober 2023 - 13:46 #1
Når dette køres kan der ikke laves axios post kald, hvordan kan det være ?
var checkedValue = null;
var inputElements = document.getElementsByClassName('Checkbox');

for (var i = 0; inputElements[i]; ++i) {
    if (inputElements[i].checked) {

        checkedValue = inputElements[i].value;
        vm.responseModel.Data[i].selected = true;
        //alert(Data[i].Name + Data[i].selected);
    }
    else {
        vm.responseModel.Data[i].selected = false;
    }