Avatar billede Agerbo Mester
11. oktober 2023 - 10:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Rulleliste mednavn og billede

Hvordan opretter man nemmest en rulleliste som både viser navn og et billede i samme celle, eller kan det overhovedet lade sig gøre ?
Gerne uden brug af makro'er og lign.
Avatar billede MaxZpaD Professor
11. oktober 2023 - 11:20 #1
Er det noget i stil med dette her, du leder efter?
https://www.wps.com/blog/how-to-do-a-product-list-with-pictures-in-excel/
Avatar billede Agerbo Mester
11. oktober 2023 - 11:36 #2
MaxZpaD
både og, jeg ville gerne om man kunne få teksten til at stå sammen med billedet eller under
Jeg modtager gerne en fil med eksemplet.
Avatar billede MaxZpaD Professor
11. oktober 2023 - 13:19 #3
Jeg kan kun finde ét eksempel online i en lidt lang video, hvor der anvendes makroer/VBA (hvilket du selv udelukker):
https://www.excelforfreelancers.com/learn-how-to-create-this-amazing-dynamic-drop-down-list-with-pictures-in-excel-today/

Ingen andre søgeresultater viser løsninger på at kunne indlejre billeder direkte i drop-down-/rullelister, f.eks. via Datavalidering | Liste.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
11. oktober 2023 - 13:51 #4
Avatar billede Agerbo Mester
17. oktober 2023 - 12:58 #5
xl-Enthusiast

Tak for dette, jeg fandt selv ud af at få billedet placeret ovenover navnet.