Avatar billede lkt Juniormester
04. november 2023 - 23:05 Der er 1 kommentar

Hjælp til formel

Jeg har kategorier fra 1-100 i kolonne c. Ikke i rækkefølge og nogle kategorier kan forekomme flere gange i kolonnen.
I kolonne D har jeg indtastet tal
I kolonne K har jeg alle kategorierne i rækkefølge.
I kolonne L vil jeg gerne have tallene fra kolonne D ført ud på de enkelte kategorier.

Jeg ved ikke helt, om det kan lade sig gøre, at lave en hvis-formel for en helt kolonne. Så alle de tal jeg har i kolonne D bliver fordelt de på rigtige kategorier i kolonne L.

Jeg kan eventuelt vedhæfte et regneark, så I kan se, hvad jeg mener.
Avatar billede Stig Seniormester
06. november 2023 - 14:35 #1
Hvis jeg har forstået det korrekt, lyder det som et job for XOPSLAG

Forsøg at udfylde kolonne L, med nedenstående:
=XOPSLAG(K2;C:C;D:D;"";0)

Tilpas K2 så det passer med indeværende række.

Hvis det ikke er det, der skal til, har jeg brug for at få øjne på et eksempel.