Avatar billede Martin Juniormester
30. november 2023 - 16:02 Der er 5 kommentarer

Windows 10: Deaktiver logon

Hej

Jeg har prøvet at ændre det sådan, at jeg ikke skal logge på min PC med Windows 10. Nu er det i stedet blevet sådan, at jeg kan vælge imellem to profiler, når PC'en starter.
Den ene profil kan jeg ikke huske koden til, og den anden skal jeg fortsat indtaste koden til for at logge på.
Hvor og hvordan slår jeg det helt fra?
Jeg har været inde i netplwiz. Er det der jeg kan slå det helt fra?

På forhånd tak.
Avatar billede valby Ekspert
30. november 2023 - 16:42 #1
I W10 er der da vist en mulighed, for at vælge "Login som lokalbruger"
Avatar billede 220661 Ekspert
30. november 2023 - 18:03 #3
Tror der er noget med at andre login muligheder skal deaktiveres i indstillinger før men får mulighed for at ændre så man ikke bruger login kode. Mener også det bør kunne virke med Microsoft konto selvom jeg ikke selv har testet det fordi jeg udelukkende bruger Lokal konto som Valby beskriver.
Man kan se hvilke andre login metoder der er
https://www.youtube.com/watch?v=Q-Sz3jpZMng
Avatar billede valby Ekspert
30. november 2023 - 19:03 #4
Hvis du ikke vil have en lokal konto, så prøv metoden fra windows 11.
https://www.youtube.com/watch?v=ae6B3oLIlag
Avatar billede 220661 Ekspert
07. december 2023 - 07:38 #5
Martin der går ikke lang tid før hjælperne herinde ikke gider hjælpe dig mere når du ikke melder tilbage.