Avatar billede Christian77 Novice
09. december 2023 - 09:54 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Fotos ved samme Apple-ID på to forskellige telefoner

Hej. Jeg har to iPhones (privat og arbejde) og begik for mange år siden den fejl at benytte samme Apple-id til dem begge.

Nu har jeg forskellige fotos liggende på hver af dem men løber tør for plads. Jeg har ikke turde benytte iCloud+ fordi jeg er bange for at hvis jeg gør det og synkroniserer telefonerne så risikerer jeg at fotos på den ene telefon måske sletter alle fotos på den anden. Men omvendt vil jeg jo meget gerne have mulighed for at tilgå mine fotos i skyen hvis jeg skulle miste den ene telefon på et tidspunkt. Hvad bør jeg gøre?

Hvis jeg skifter Apple-id på den ene telefon mister jeg så alle de fotos der ligger på den eller fortsætter alt indhold på telefonen inkl fotos icloud så med det nye Apple-id?
Avatar billede INK Ekspert
09. december 2023 - 19:04 #1
Når du logger ud af AppleID på eksempelvis din arbejdstelefon vil den selvfølgelig ikke længere synkronisere dine data til iCloud, men det der nu ligger på telefonen bliver liggende. Når du så logger ind med nyt AppleID vil de på telefonen gemte oplysninger blive synkroniseret til dit nye AppleID/iCloud. Du kan så slette evt. private oplysninger og fotos fra din arbejdstelefon.
Din private telefon fortsætter på "gammelt" AppleID og tilhørende iCloud. Alt fortsætter som før og du kan slette eventuelle arbejdsrelaterede filer og oplysninger.
Du SKAL selvfølgelig sørge for en backup/sikkerhedskopi inden du starter, så du kan rulle tilbage, hvis noget går galt!!!
https://support.apple.com/da-dk/HT208242

Dine fotos fra det gamle AppleID bliver selvfølgelig i din nuværende iCloud. På begge telefoner kan du indstille, at fotos tilpasses iPhone og at original størrelse af filen alene gemmes i iCloud, så sparer du plads.
Avatar billede INK Ekspert
09. december 2023 - 19:07 #2
Eventuelle apps købt på din arbejdstelefon vil ikke længere være tilgængelige på denne, og må genkøbes. Man kan selvfølgelig overveje familiedeling af visse oplysninger mellem privat og firmatelefon, men overvej det nøje. Du vil formentlig gerne have fuld kontrol over din private telefon.
Avatar billede Christian77 Novice
09. december 2023 - 21:28 #3
Mange tak for hjælpen!