Avatar billede overisen Novice
17. januar 2024 - 11:17 Der er 4 kommentarer

indscannet hæfte i A5 format organisering af sider i rækkefølge

Hvis jeg indscanner et hæfte i A4 format kommer scanning ud som liggende A4 format med f.eks. side 1 og 20 på første side,  side 2 bliver indeholder så  side 2 og side 18 o.s.v. (PDF-format)
Findes der et program der kan dele A4 siden op i to sider og omorganisere siderne så de kommer i den rigtige rækkefølge ( f. eks side 1-20)
Avatar billede ebea Ekspert
21. januar 2024 - 14:18 #1
Der mangler ligesom lidt info, i dit spørgsmål.
Hvor der det du scanner fra? ER det en scanner, eller gennem OCR funktionen i et PDF program?

Hvis du scanner fra PDF, kan du bruge Word, til at håndtere siderne, og også at opdele dem.
Avatar billede overisen Novice
21. januar 2024 - 19:38 #2
Jeg scanner fra PDF. Det indscannede er jo i A4 format og indeholder to sider i A5 format. Selv om jeg laver siderne om til word er jeg usikker på om de 10 indscannede sider kan opdeles i 20 enkeltsider
Avatar billede ebea Ekspert
21. januar 2024 - 22:43 #3
#2 - Når du scanner fra et PDF program, og gennem en OCR læser, der, så får du tekst ud af det scannede. Den tekst kan du flytte over i Word, og der laver du en opsætning i A5. Men vær opmærksom på, at afhængig af hvordan det indscannede er opsat, kan du også opleve at noget ender i Word, som opstillede tabeller, som du så må tilpasse. Men det KAN lade sig gøre.

Men hvis du forventer, at det hele laves af sig selv, automatisk, så skal du nok ikke gå i gang med et sådan projekt. Og ej heller, hvis du i forvejen mener, at det nok ikke kan lade sig gøre.
Allerede i Maj måned 2023, stillede du det samme spørgsmål, og der blev også foreslået at bruge Word. Så opgav du dengang, eller prøvede du aldrig?
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
24. januar 2024 - 16:17 #4
Lav det dog i Indesign, illustrator.
Du er startet med Adobe, så fortsæt ...

Du skriver " jeg usikker på  ...". Gå dog igang og forsøg ;-)