Avatar billede garlic4 Mester
15. februar 2024 - 16:40 Der er 1 kommentar og
7 løsninger

En person har haft adgang til min computer med Anydesk

Hvordan sikrer jeg mig mod at han har lagt noget ind så han evt. kan få adgang til computere.

Hvad kan jeg gøre for at rense den?
Skal jeg geninstallere windows?
Andre forslag?
Avatar billede valby Ekspert
15. februar 2024 - 16:58 #1
Du må vel selv have installeret Anydesk. Prøv at køre Revo uninstall free. Hvis du kan de den der, så afinstaller den. https://www.revouninstaller.com/revo-uninstaller-free-download/
Avatar billede INK Ekspert
15. februar 2024 - 20:21 #2
Hvilken form for adgang? Er det en ukendt person, som du har givet adgang og i hvilken anledning?
Avatar billede nopsen Ekspert
15. februar 2024 - 20:51 #3
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. februar 2024 - 09:38 #4
Hvis der reelt er en fremmet, der har haft en direkte snabel ned i din PC gennem remote-software, så har du ingen jordisk chance for at gennemskue, hvad vedkommende har ændret på eller tilføjet af software og andet "sjov".

Er du den mindste smule i tvivl, så lav en backup af dine data (og kun dem!), geninstaller din Windows fra bunden, altså på en helt tom disk, og geninstaller de programmer, du har brug for og løg dine data tilbage på plads igen.

At det så også kan være en sund øvelse at lave med mellemrum, netop for at få ryddet lidt op i program-rodet, som en del af os nok har en tendens til at få samlet sammen over tid, er så noget helt andet....
Avatar billede kulawig Professor
16. februar 2024 - 14:35 #5
som #2 skriver

hvem hvordan og hvorfor ...

anydesk kæver du henter programmet ned
1. starter det
2. opgiver id nummer til modpart
3. og tillader adgang i mere eller mindre omfang

hvis du så oven i købet lader en (som du åbenbart ikke har tillid til)  arbejde på din computer uden at følge med i hvad der sker ....

listen over ting der kan siges om det er endeløs ..... så jeg vil anbefale dig at finde en du har tillid til og lade ham gennemgå din computer.
Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
20. februar 2024 - 21:40 #6
Tjae, jeg er også blevet hacket på min anden PC, ingen password virkede fra min nedskrevne liste (heller ikke opstarts password) og da jeg derefter ville slette ALT på min PC og ville genstarte, skete der det, at min internetudbyder ka-net.dk pr automatik afbrød genoprettelsen med meddelelsen: "ujsrxts.com" er usikker.
Så selv ved en sletning af ALT på PC, havde hackeren stadig kontrol over min PC!
Men Ka-net.dk havde ingen løsning på hvordan jeg kommer videre!
Da jeg ringede til dem sagde de: "Kontakt en internet ekspert, vi kan ikke hjælpe dig"
Så måske er det den samme situation du er i.
Håber nogen her i forum kan fortælle hvor der er en "ekspert" der kan hjælpe
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. februar 2024 - 11:54 #7
#6 - du har netop IKKE slettet "alt" på din PC, hvis den retablerer fra et eller andet obskurt internet-domæne.

Du retablerer altid - og som i ALTID - fra et frisk downloadet installationsmedie fra Microsoft og til en ny-formateret disk, for til sidst at lægge dine data tilbage og intet andet.
Avatar billede kulawig Professor
22. februar 2024 - 15:45 #8
på den maskine der virker går du til denne side

https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

og lader værktøjet oprettet en usb boot stick

den kan du bruge til at enten genoprettet din pc eller lave en ny installation