Avatar billede melli Juniormester
21. februar 2024 - 17:57 Der er 6 kommentarer

Træk i låseikonet for at låse op

Jeg har en Samsung tab s6. Ind imellem kommer der (tilsyneladende uden grund) et låseikon midt på skærmen med ovennævnte tekst.
Det vil jeg gerne være fri for. Hvordan gør jeg det?
Jeg har forsøgt at rode med indstillinger og låseskærm, men det duer ikke.
På forhånd tak.
Avatar billede Erik K Ekspert
22. februar 2024 - 00:22 #1
Umiddelbart vil jeg foreslå, at du forlænger tiden før automatisk skærmlås aktiveres.

Indstillinger > Lås skærm > Automatisk lås.
Vælg en længere tidsramme, f.eks. 10 minutter eller højere.

Du kan måske også slå automatisk lås helt fra, men det afhænger vist af Androidversionen.
Avatar billede melli Juniormester
22. februar 2024 - 08:41 #2
Tak for dit svar, men jeg har for længe siden sat skærmlås til "ingen", så det er noget andet, en anden form for lås, som ikke har nogen funktion så vidt jeg kan se.
Det er ret mystifistisk...og lidt irriterende.
Avatar billede Erik K Ekspert
22. februar 2024 - 13:40 #3
Er det en virksomhedsenhed?
I givet fald kan KNOX være aktiveret.
Sker det ved brug af alle apps eller kun ved nogen af dem?
I givet fald kan der være aktiveret applås på dem.
Avatar billede melli Juniormester
23. februar 2024 - 10:40 #4
Ikke en virksomhedsenhed, men jeg har et par gange set teksten "secured by knox", dog kan jeg ikke huske i hvilken sammenhæng.
Jeg ved ikke om det med låseikonet dukker op i forbindelse med en bestemt app, men det må jeg holde øje med.
Kan man deaktivere knox?
Avatar billede Erik K Ekspert
23. februar 2024 - 13:02 #5
Knox kan deaktiveres, men afhængig af model og androidversion er det mere eller mindre tricky.
Du kan prøve om denne metode virker på din s6:
Åbn Indstillinger på din Samsung-enhed.
Tryk på "Sikkerhed".
Tryk på "Knox-platformen".
Tryk på "Deaktiver Knox".
Indtast din PIN-kode eller adgangskode, hvis du bliver bedt om det.
Hvis det ikke virker, så er det vanskeligt og kræver en del viden at gennemføre.
Avatar billede melli Juniormester
24. februar 2024 - 18:32 #6
Jeg har ikke et menupunkt der hedder Knox-platformen, men det er måske heller ikke der, hunden ligger begravet.
Det er i det hele taget lidt underligt, osse fordi låseikonet ikke på nogen måde fungerer som en lås. Man skal jo bare trække i det.
Men tak for dit forsøg på at hjælpe mig.