Avatar billede hansa1 Juniormester
18. marts 2024 - 16:59 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke sende mail i nye outlook i MCS365

Jeg kan ikke sende mail, men godt modtage.
Når jeg sender får jeg denne fejl:
SmtpSubmissionPermanent5XXException: Smtp-indsendelse mislykkedes. Server 'asmtp.yousee.dk' Port '587'. --> Uventet SMTP-serversvar. Forventet: 235, faktisk: 535, hele svaret: 535 5.7.8 Fejl: godkendelse mislykkedes: godkendelsesfejl

Fejlkode: cf24

Er der nogen som kan hjælpe.
Mvh
Avatar billede INK Ekspert
18. marts 2024 - 17:16 #1
Jeg forstår ikke helt hvilken udgave af Microsoft Outlook du taler om. Hvis det er 365 udgaven, skal du gå i kontrolpanel på din pc og her vælge outlook mail for indstillinger. Du skal anvende indstillinger fra denne side:
https://yousee.dk/hjaelp/artikler/hvad-er-mine-serveroplysninger-til-yousee-mail

Hvis det er muligt, skal du angive dit password for både indgående og udgående server.

Hvis det er Ny Outlook, som er navnet (meget forvirrende) på den indbyggede mailklient i Windows 11, så skal du bemærke, den kun kan anvende IMAP og ikke POP3.

Hvis det er på en telefon, så giv lige tilbagemelding.
Avatar billede hansa1 Juniormester
19. marts 2024 - 13:40 #2
Tak for dit svar. Som du kan se har jeg brugt IMAP/asmtp så jeg ved ikke hvad der er galt.
SmtpSubmissionPermanent5XXException: Smtp-indsendelse mislykkedes. Server 'asmtp.yousee.dk' Port '587'. --> Uventet SMTP-serversvar. Forventet: 235, faktisk: 535, hele svaret: 535 5.7.8 Fejl: godkendelse mislykkedes: godkendelsesfejl
Fejlkode: cf24

Min Mailkonti er sat op sådan:
Kontooplysninger
H****@youmail.dk
IMAP
FjernAngiv som primær konto
Avancerede indstillinger

Gem appindstillinger på denne konto
Importér indstillinger fra Outlook til Windows
Introduktion
IMAP-konfiguration
Værtsnavn
imap.yousee.dk
Port
Sikker forbindelsetype
SSL / TLS (anbefalet)
SMTP-konfiguration
Værtsnavn
asmtp.yousee.dk
Port
Sikker forbindelsetype
SSL / TLS (anbefalet)
Gå tilbage til kontosiden
Avatar billede INK Ekspert
19. marts 2024 - 16:48 #3
Jeg har stadig ikke forstået hvilket mailprogram, du anvender. Har dog forstået du anvender IMAP. For asmtp kan du forsøgsvis anvende port 465 i stedet for 587.

Problemet kan også være dit password. Prøv at ændre det på webmail/Mit YouSee.

Hvis det er for kort (gammelt password), så virker det ikke.

https://yousee.dk/hjaelp/artikler/kan-ikke-sende-mail-men-far-fejlbesked
Avatar billede claes57 Ekspert
19. marts 2024 - 18:16 #4
jeg ved ikke, om det er her, men du har:
Sikker forbindelsetype
SSL / TLS (anbefalet)
mens opsætningsguiden kun viser
Sikkerhedstype: TLS
jf https://yousee.dk/hjaelp/artikler/opsaet-yousee-mail/android
Avatar billede hansa1 Juniormester
20. marts 2024 - 17:40 #5
Hej igen.
Jeg bruger det nye outlook.
Men har også en youmailkonto som også kører på outlook. altså både outlook com og yousee.
Håber dette gør at der er nogen som har en løsning..
Mvh
Avatar billede INK Ekspert
20. marts 2024 - 19:27 #6
#5 undskyld, men jeg blev bare mere forvirret. Du blander nu en anden konto ind i billedet? Er det en YouSee mailkonto eller er det en outlook.com mail?

Foreslår der løses ét problem ad gangen. Du har en YouSee mailkonto, der er sat op i Windows 10/11 Outlook (new). altså ikke i det gamle "Mail" program og heller ikke i den Outlook, der er en del af Microsoft Officepakken.

Outlook (new) kan alene anvende IMAP opsætning, som du skriver du anvender. Har du forsøgt med ændret port som nævnt i #3?

Har du det korrekte password for din YouSee mailkonto. Det skal være mindst 10 karakterer langt! Det skal indeholde både store og små bogstaver samt mindst et tal. Hvis kodeordet ikke opfylder disse betingelser, så får du fejlmeddelelse.

Du kan ændre kodeord på MitYouSee. Bemærk der kan gå nogen tid fra det ændres til det bliver aktivt. Hvis du modtager mail på samme konto på en anden enhed (iPhone, iPad eller pc) hvor det nye kodeord ikke er rettet, så blokkeres kontoen i op til 2 timer.
Avatar billede hansa1 Juniormester
21. marts 2024 - 23:08 #7
Hej
I må undskylde hvis det er forvirrende men så prøver jeg at beskrive det så godt jeg kan.
Jeg har yousee som udbyder.
i forbindelse med at jeg kom på Office 365 og skulle have outlook fik jeg også en Microsoft adresse (Outlook.com) som jeg forstod skulle bruges i Outlook New.
Jeg har nu Outlook (New) som jeg har oprette konto på med com adressen og tilføjet yousee adressen på også.
Jeg har forstået det sådan at man kan bruge begge i Outlook New
Er det muligt at jeg kan komme ind på Outlook og kontrollere om udgående server er sat rigtigt op. Jeg har prøvet at åbne Outlook (New) men jeg kan ikke komme ind på selve opsætningen.
Håber dette kan hjælpe så nogen kan forklare/hjælpe med mit problem.
MVH
Avatar billede INK Ekspert
22. marts 2024 - 09:54 #8
Kan du bekræfte, at dit password til YouSee mailklient er på mindst 10 karakterer og indeholder mindst 1 stort bogstav, mindst 1 lille bogstav og mindst 1 tal?

Kan du logge på webmail hos YouSee?
Avatar billede hansa1 Juniormester
22. marts 2024 - 15:41 #9
Hej
Ja mit password er på 13 karakterer herunder 1 stort bogstav og 4 tal
Ja jeg kan logge på Yousee webmail og kan sende der fra.
Kan virkelig ikke forstå hvad der driller.
Mvh
Avatar billede INK Ekspert
22. marts 2024 - 15:50 #10
Er det Outlook fra din Microsoft 365? Eller er det Outlook (new) som er en integreret del af Windows?
Avatar billede hansa1 Juniormester
22. marts 2024 - 16:19 #11
Det er Outlook New som der kom meddelelse om man kunne prøve i højre hjørne på outlook fra Microsoft 365.
Mvh
Avatar billede INK Ekspert
22. marts 2024 - 16:58 #12
Jeg ville slette kontoen i Outlook New, genstarte og så oprette kontoen igen. Hvis det ikke hjælper, så har jeg ikke flere idéer. Alternativt kunne du jo anvende "Outlook" programmet fra din Microsoft 365.
Avatar billede hansa1 Juniormester
23. marts 2024 - 09:10 #13
Ok
Jeg vil prøve at genstarte igen.
Mange tak for input.
Mvh