Avatar billede knuldefar1942 Forsker
05. april 2024 - 08:26 Der er 14 kommentarer

amig 500

er der en der ved hvor med kan købe en rensediske og har andre ti til at hvad mam kan gære ved et besskit drev
Avatar billede claes57 Ekspert
05. april 2024 - 10:10 #1
https://www.etsy.com/de-en/listing/1354873432/head-cleaning-pulisci-testine-disk-drive
og så lidt isopropanol (få dråber) på den indre filt, og sæt den i drevet.
isopropanol fås på apoteket eller matas - en helt almindelig ting til at rense med.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. april 2024 - 11:09 #2
Jeg er med på isopropyl alkohol. .Jeg  har dog selv forsigtigt renset drev med en vatpind. Bemærk man skal gøre det forsigtigt på grund af ophæng laser sidder i.
Avatar billede knuldefar1942 Forsker
05. april 2024 - 12:46 #3
er der steder i danmak men kan købe rense disk
Avatar billede 220661 Ekspert
05. april 2024 - 13:58 #5
Elgiganten har den også
Avatar billede knuldefar1942 Forsker
05. april 2024 - 15:01 #6
er der arndre der har  3,5 t  diske reens i dankmak
Avatar billede ejvindh Ekspert
05. april 2024 - 15:47 #7
Jeg tror ikke du finder en forhandler, der sælger 3½ rensedisketter mere. Der er jo ikke rigtig et marked for det mere.

Der averteres godt nok for det her:
https://www.wtsretro.dk/shop/andet/atari/atari-tilbehoer/rensediskette-3-5-inkl-rensevaeske-amiga-atari-pc/
...men som du også kan se, står den som udsolgt. Og hvis ikke wtsretro har den, så ved jeg snart ikke hvem, der kunne have den.

Du kan evt. prøve at ringe til dem, og høre, om de kan give dig råd til, hvor man kan få fat i sådan en. Men jeg tror chancerne er små.
Avatar billede knuldefar1942 Forsker
05. april 2024 - 17:30 #8
ham har dem ikke og jeg slall ha rennset et drev
Avatar billede ejvindh Ekspert
05. april 2024 - 17:40 #9
Ok, men så tror jeg du bliver nødt til at vove dig ud i den løsning, som blev foreslået i #2. Altså noget isopropyl  på en vatpind... Eller se om du kan finde noget brugt på dba el.lign...
Avatar billede claes57 Ekspert
05. april 2024 - 18:04 #10
jf mit link i #1 - få evt en til at hjælpe dig igennem med indkøbet. Det er lige over 60 kr + porto, og når det er ankommet hos dig, så ned til matas/apotek og køb en lille sprayflaske med isopropanol til brug som rensemiddel.
Avatar billede knuldefar1942 Forsker
05. april 2024 - 18:22 #11
der er bare 14 dage manen skal vente der må være nøgen  i danmak det har det
Avatar billede claes57 Ekspert
05. april 2024 - 18:43 #12
du vidste vel for et år siden, at du løb tør for rense-ting - hvorfor købte du ikke dengang, når en leveringstid på op til 14 dage er for lang tid?
Avatar billede knuldefar1942 Forsker
06. april 2024 - 07:21 #13
jeg har ik haft rense væske sidebn jeg var 14 det er 47 år siden jeg vil bare gare ha dem til a køre den andre er der andet glat med
Avatar billede knuldefar1942 Forsker
08. april 2024 - 00:52 #14
jeg har tageet min gl maskinener frem min de viker ik eter mage år hvor de ik har været i brrg