25. april 2024 - 11:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dual boot mac

Hej jeg vil gerne dual boot min mac med kali-linux, men den vil ikke lade mig.
Hvordan gør man kan heller ikke åbne det.
Avatar billede ejvindh Ekspert
25. april 2024 - 14:03 #2
Hvor gammel er din mac? Jeg har nu i 10 haft linux kørende på diverse macbooks -- men det har altsammen været med intel-processorer. Hvis du har en nyere, der kører med Apples egen T1 eller T2 processor, skulle det efter sigende være ganske svært - for T2'eren måske endda ligefrem umuligt.
25. april 2024 - 21:05 #3
min computer er fra 21 og den har en apple m1 chip.
25. april 2024 - 21:07 #4
Jeg har prøvet med noget der hedder utm men når jeg prøver af downloade siger den download complete og så går den tilbage til forsiden men der er ikke ændret noget.
01. maj 2024 - 12:03 #5
Hvis man skal have linux på sin mac skal man downloade utm og klikke på browse utm gallery så vælger man den model af linux man gerne vil have du skal downloade fra utm´s website for at det virker.
denne video forklarer hvordan man gør
https://www.youtube.com/watch?v=U09soewiu18&t=224s
der er nogle forskelle når du downloader fra utm
kode ordet og navnet på profilen når du har åbnet det er bare kali begge steder.